חדשות בעולם

כישלון בדרך לחלל: הטיל התפוצץ כשתי דקות לאחר ששוגר

הניסוי הראשון של חברת "פיירפליי אירוספייס" האמריקאית הסתיים בכישלון, לאחר שהטיל ששוגר ביום שישי האחרון התפוצץ כשתי דקות לאחר השיגור. צפו בתיעוד

אא

כשתי דקות לאחר השיגור – התפוצץ טיל של חברת "פיירפליי אירוספייס" ששוגר לחלל ביום שישי האחרון מבסיס חיל האוויר ונדברג שבקליפורניה, ארה"ב. טרם נקבעה הסיבה לתקלה.

בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות נראה הטיל משנה כיוון ומסתחרר כשתי דקות וחצי לאחר השיגור, שנראה עד אז כי הוא עובר כמתוכנן. לאחר כמה שניות, הטיל התפוצץ באוויר. הפיצוץ העז של הטיל, שאורכו כ-29 מטרים, נראה היטב באזור דרום קליפורניה.

מהחברה האמריקאית נמסר כי "אלפא חוותה תקלה חריגה במהלך השלב הראשון של הניסוי, שהביאה לאובדן הטיל. ככל שנאסוף מידע נוסף, יימסרו פרטים נוספים". בפוסט נוסף של החברה בטוויטר נכתב כי הם פעלו לפי כל כללי הבטיחות על מנת שאיש לא ייפגע בניסוי.

אריק ברגר, עורך בכיר לענייני חלל בכלי תקשורת בארה"ב, אמר כי הכישלון לא צריך להפתיע. "קשה להגיע לחלל, במיוחד עבור טיל חדש לגמרי. לדוגמא, שלושה מהמתחרים של 'פיירפליי אירוספייס' בעסקי שיגור לוויינים קטנים - נכשלו בניסיונות הראשונים שלהם".

המטען בניסוי הראשון של החברה שקל 92 ק"ג, והוא כונה "משימת ייעוץ המחקר והחינוך המיועדת". לפי התכנון, הטיל היה אמור להביא את המטען לגובה של כ-300 ק"מ מעל כדור הארץ - הגובה שבו נמצאת, בין היתר, תחנת החלל הבינלאומית, כשהיא נמצאת בטווח הנמוך שלה.

למרות הכישלון הראשון, החברה מתכוונת לשגר לוויינים קטנים למסלול נמוך מעל כדור הארץ - כלומר של כ-300 ק"מ. בחברה אמרו כי הטיל יכול לשאת מטען של כ-1,000 ק"ג ועלות כל שיגור מסתכמת ב-15 מיליון דולר. בנוסף, מפתחת החברה טיל גדול יותר, שאמור לשגר נחתת שמיועדת לנחות על אדמת הירח בעוד כמה שנים.

צפו בתיעוד הפיצוץ:

 

תגיות:חללטילבעולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה