חדשות בעולם

חוק חדש בטקסס: איסור על הפלות – אחרי השבוע השישי להיריון

חוק חדש, האוסר על ביצוע הפלות מהשבוע השישי להיריון, נכנס לתוקף במדינת טקסס שבארצות הברית, לאחר שבית המשפט העליון של ארצות הברית דחה עתירת חירום לעצירתו. מושל טקסס, גרג אבוט: "הבורא שלנו העניק לנו את הזכות לחיים"

  • כ"ח אלול התשפ"א
(תמונה: shutterstock)(תמונה: shutterstock)
אא

במדינת טקסס שבארצות הברית נכנס ביום רביעי האחרון לתוקף חוק חדש, האוסר על ביצוע הפלות אחרי שישה שבועות להיריון. החוק אושר בחודש מאי על ידי מושל טקסס הרפובליקני גרג אבוט, וכניסתו לתוקף התאפשרה לאחר שבית המשפט העליון של ארצות הברית דחה ברוב קולות עתירת חירום לעצירת המהלך.

על פי החוק החדש, חל איסור לבצע הפלות ברגע שניתן לזהות פעילות לבבית של העובר – סביב שישה שבועות להיריון. החוק מחריג מקרים בהם האם סובלת מבעיות רפואיות.

באופן חריג, החוק מאפשר לאזרחים פרטיים להגיש תביעות נגד מרפאות, גופים ויחידים שמבצעים הפלות בטקסס או שמסייעים לביצוען – אם באמצעים כספיים, ואפילו בהסעת האם אל המרפאה. את התביעות ניתן להגיש גם אם לתובע אין קשר ישיר למקרה הספציפי.

על פי ההערכות, קרוב ל-90% מההפלות בטקסס מתבצעות לאחר שישה שבועות. במדינה החלו להתקבל דיווחים על סגירתן של מרפאות לביצוע הפלות.

בטקס חתימת החוק בחודש מאי, אמר מושל טקסס: "הבורא שלנו העניק לנו את הזכות לחיים, ובכל זאת מיליוני ילדים מאבדים את זכותם לחיות מדי שנה בגלל הפלה. בטקסס אנחנו פועלים להציל חיים אלו – וזה בדיוק מה שהרשות המחוקקת של טקסס עשתה".

למעלה מ-56 אלף הפלות בוצעו בטקסס בשנת 2019, רובן במהלך הטרימסטר הראשון של ההיריון. ארגון "טקסס – הזכות לחיים" שיבח את החוק החדש ואמר כי מדובר ב"ניצחון המהווה ציון דרך" ו"צעד חיוני בדרך לבטל את כל ההפלות בטקסס".

תגיות:הפלותטקסס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה