פעילות הידברות

תורמים להידברות? מרן חכם שלום כהן יעתיר עבורכם בתפילה

"אין השקעה גדולה יותר מהבנק הזה של הידברות", אומר מרן חכם שלום כהן על המעלה של זיכוי הרבים. ביום כיפור הקרוב, מרן יתפלל בעבורכם

(צילומים: דוד ארזני)(צילומים: דוד ארזני)
אא

מידי שנה, אלפיים גודשים את היכלה הענק של ישיבת "פורת יוסף" העתיקה, להסתופף בצילו של רבן של ישראל מרן חכם שלום כהן שליט"א. הדור במראהו כמלאך ה', עטוף בלבן כמראה כהן גדול, ניצב הוא לפני היכל הקודש, זכוכית ענק מעליו המשקיפה ישירות אל מקום הקדוש ביותר, קודש הקודשים, ובדמעות שליש כילד המתרפק על אביו עומד רבן של ישראל ובכל כוחו מעתיר בתפילה, זועק מכאב ליבו על יתומים ואלמנות, על עניים ומסכנים, על המצפים זה שנים לבנים ובנות, על בנות כאובות ובנים המבקשים ומתחננים למלך הרחמים למצוא את זיווגם ולהקים את ביתם.

לבו הרחום של אביהם של ישראל, אשר במהלך כל השנה אל פתחו נוהרים צרותיהם ובקשותיהם של ישראל, נשפך כמים. "ריבונו של עולם, תאמר די לצרותיהם של עם ישראל", מבכה מרן על שנה כי כלתה, ומבקש על ברכה כי באה.

סדר העבודה נשמע מקולו הרך של כהן גדול, ההתרגשות עולה על גדותיה, זעקות המתפללים בלבם ובפיהם, "אנא, אבא שבשמיים, כהן גדול עומד לפניך, בנה את בית מקדשיך וחוס על עמך המבקשים את שמך".

בשנה מלאה אסונות וניסיונות, אסון מירון שגרם לכאב וחלל ענק שעדיין מהדהד בלבנו, הקורונה שלא פוסקת, יתומים ואלמנות, אסונות קשים ומרים, וכל זה נגזר ביום הזה יום הדין, יום בו נחתמים אנו לחיים.

בשעת נעילה, זעקות שמרעידות את ההיכל הקדוש בקולותיהם של אלפי המתפללים, יעמוד כהן גדול ויעתיר בתפילה עבור כל אחד ואחד ששותף למהפכה של עולם היהדות והתשובה.

ארגון הידברות יקר ללבו של רבינו שליט"א. בכל עת ובכל רגע, על כל צעד ושעל, פותח נשיא המועצת את דלת ביתו לרבני הידברות המבקשים את עצתו וברכתו. בכל הזדמנות מתבטא מרן על ראש הארגון, הגאון הרב זמיר כהן שליט"א, "אברהם אבינו הציל נפשות, אתם ממשיכים את זה בדורנו בהצלת הנפשות הגדולה שאתם עושים".

מרן שליט"א, שבמהלך כל השנה רבבות ואלפים מתדפקים על ביתו לבקש על ישועה, בחר דווקא בכם, וביקש להזכיר כל שם ושם מאותם אלה השותפים להצלת הדור כלשונו.

כולנו רוצים ביום גדול זה לזכות ולהתברך מפיו של קודש הקודשים, מי שכבר התבטא עליו מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, "פה קדוש, כל מה שיוצא מפיו מתקיים".

רק בשנה החולפת, אלפי סיפורים יצאו מפתח ביתו של גדול הדור. זוגות שהמתינו עשרות שנים לילדים, ניסו את מזלם ותינו את כאבם בפני נשיא המועצת, שפרץ בבכי, ובמתק לשונו בשתי מילים גזר: "השנה מעוברת", ובורא עולם מלמעלה דאג לשמחם. גם כאלו שכבר הרופאים אמרו נואש, אך מרן בכל עת מעודד וגוזר: "הרופאים תפקידם לעזור, לא לייאש. בע"ה ה' יושיע אתכם", והישועה לא איחרה לבוא. פה קדוש שברכותיו פורצות כל גדר וכל הגיון, וכמאמר חז"ל, "צדיק גוזר והקב"ה מקיים".

בזמן הקדוש ביותר, מול המקום הקדוש והנשגב, שריד בית מקדשנו, יעמוד הכהן הגדול בקדושה ובטהרה, בתפילתו של כהן גדול כאשר היה יוצא מן הקודש: יהי רצון... שתהא שנה זו שנת אורה, שנת ברכה... שנת ישועה... שנת נחמה... שנת ששון... שנה שתכתבנו לחיים טובים... שנה שלא יצטרכו עמך בית ישראל לפרנסה זה לזה... שנה שתמנע בה המגיפה... והמשחית...".

הזדמנות כזאת אי אפשר לפספס, לזכות ולהתברך מפי קודשו של גאון ישראל. זהו הזמן לקיים את דבריו של מרן, וכפי שהתבטא שוב בערב ראש השנה, עת זכינו לעלות למעונו ולפרוס את העשייה הברוכה של זיכוי הרבים שאין כדוגמתו שנעשה במהלך השנה האחרונה.

אלה היו דבריו הקדושים, "אלה דברים שאין להם סוף, זה לא רק שמקרבים אותו היום אלא אחרי שמקרבים אותו, אם יביא בנים, יביא משפחה גדולה שכולם חוזרים בתשובה, הרי זה מצוות גדולות, והכל נזקף להידברות שהם עושים את כל זה, כל מי שמחזיק בהם, מצוותו גדולה, ואלה מצוות שאין להם סוף, כל מה שיעשו החוזרים בתשובה, הכל נזקף לזכותם, זה לא זכות רק להיום, זה זכות לכל החיים.

"אין השקעה יותר גדולה מהבנק הזה של הידברות, שהיא מביאה פירות ופירי פירות. הבנקים יכולים לפשוט רגל, אבל כאן אתה מכניס כסף לבנק שלא פושט רגל, וכל העוזרים יתברכו בכל מכל כל, הם וצאציהם וצאצאי צאצאיהם".

הרב יהודה חזן הוא מקורבם של גדולי ישראל.

תגיות:פעילות הידברותתרומהמרן חכם שלום כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה