חדשות בארץ

לפיד: "נסיגת ארה"ב מאפגניסטן – צעד נכון שבוצע בצורה שגויה"

בתדרוך לתקשורת הזרה, אמר שר החוץ יאיר לפיד כי פתיחתה מחדש של הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים הינה "רעיון גרוע" שעשוי לערער את יציבות הממשלה: "אני לא חושב שהממשל האמריקני רוצה בכך"

לפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)לפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר החוץ יאיר לפיד התייחס היום (רביעי) לנסיגת הכוחות האמריקניים מאפגניסטן, ואמר כי מדובר ב"צעד נכון שבוצע בצורה שגויה". התבטאותו הביקורתית של לפיד על הממשל האמריקני נאמרה במהלך תדרוך שערך לתקשורת הזרה.

לפיד נשאל על עמדתו בנוגע לכוונת ממשל ביידן לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים. "אנחנו חושבים שזה רעיון גרוע, ואמרנו זאת לאמריקנים", השיב. "יש לנו הרכב ממשלה מעניין אך עדין. צעד כזה עשוי לערער את יציבות הממשלה, ואני לא חושב שהממשל האמריקני רוצה בכך".

צבא ארצות הברית השלים שלשום את נסיגתו מאפגניסטן, וסיים בכך 20 שנות לחימה במדינה – המלחמה הארוכה ביותר בהיסטוריה האמריקנית. בארצות הברית נמתחה ביקורת על הנשיא ג'ו ביידן, מצדם של רפובליקנים ודמוקרטים כאחד, בשל האופן בו בוצעה הנסיגה. כזכור, ביום חמישי האחרון ביצעו מחבלים של שלוחת דאע"ש באפגניסטן פיגוע טרור סמוך לשדה התעופה בקאבול. בפיגוע נהרגו 13 חיילים אמריקניים וכ-170 אפגנים.

בהצהרה אמש לתקשורת, הגן ביידן על החלטתו לשים קץ למעורבות הצבאית של ארצות הברית באפגניסטן ולא להאריך את מועד הנסיגה שנקבע ל-31 באוגוסט. הוא הצהיר, כי זו הייתה "ההחלטה הנכונה, החכמה והטובה ביותר עבור אמריקה". במהלך המלחמה הארוכה נהרגו קרוב ל-2,500 אנשי צבא אמריקניים באפגניסטן.

ביידן ציין, כי ארצות הברית מחויבת להמשיך ולסייע לאמריקנים ולאפגנים שירצו בכך לעזוב את אפגניסטן. במדינה נותרו בין 100 ל-200 אמריקנים, רובם בעלי אזרחות כפולה.

תגיות:יאיר לפידאפגניסטןג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה