חדשות בריאות

ירושלים: חולת קורונה בת 14 מאושפזת במצב קשה

הנערה, שאינה סובלת ממחלות רקע, לא התחסנה. היא מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים שערי צדק, עם מחלה ריאתית קשה ואי ספיקה ריאתית

בית החולים שערי צדק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בית החולים שערי צדק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 22:50)

חולת קורונה בת 14 פונתה לפנות בוקר (שני) לבית החולים שערי צדק בירושלים בעקבות החמרה במצבה הבריאותי. הנערה, שאינה סובלת ממחלות רקע, לא התחסנה. היא מאושפזת במצב קשה במחלקה לטיפול נמרץ ילדים, עם מחלה ריאתית קשה ואי ספיקה ריאתית.

"הנערה מטופלת במתן תרופות המותאמת למחלת קורונה קשה ונתמכת נשימתית. תמונת הריאות מעידה על אי ספיקה ריאתית אקוטית", סיפר ד"ר ג'אק בראון, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים. "אנו מרכזים את מרב המאמצים לייצוב הנשימה, וממשיכים במעקב רציף ומתמשך אחר ההתפתחויות ולמנוע הידרדרות מהירה נוספת".

ד"ר משכית בר מאיר, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בילדים בשערי צדק, הוסיפה: "מפרוץ המגפה ראינו מעט מאוד מקרים של תחלואה נשימתית משמעותית בילדים. זהו מקרה שני נוסף בעשרה ימים של תחלואה נשימתית קשה שעד כה ראינו רק במבוגרים, עם צורך בהנשמה לא חודרנית, בנערים בריאים ללא מחלות רקע, כאשר בשני המקרים אינם מחוסנים".

משרד הבריאות עדכן הערב, כי מספר חולי הקורונה שנפטרו מפרוץ המגפה לפני כשנה וחצי חצה את רף ה-7,000. מניין הקורבנות עומד כעת על 7,043, מתוכם כ-615 נפטרו בגל הרביעי. אתמול נפטרו 25 בני אדם, ומחצות נוספו תשעה מקרי פטירה.

עוד עולה מהעדכון, כי אתמול אובחנו 6,622 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה. שיעור הבדיקות החיוביות הסתכם ב-7.80% – הנתון הגבוה ביותר מאז חודש פברואר.

בבתי החולים מאושפזים 1,136 חולים, מתוכם 738 במצב קשה. מספר החולים המחוברים למכונות הנשמה עלה מהבוקר מ-160 ל-169. כן נרשמה עלייה במספר החולים שמצבם מוגדר קריטי – מ-201 ל-213.

תגיות:נגיף הקורונהבית החולים שערי צדק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה