חדשות בארץ

כתבי אישום נגד מבצעי לינצ’ים בכביש שש

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגשו כתבי אישום נגד חמישה תושבי היישוב הבדואי לקיה שבנגב, המואשמים במעורבות בניסיונות לינץ' נגד נהגים בכביש שש במהלך ההתפרעויות בחודש מאי

אילוסטרציה (צילום: רוני עופר, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: רוני עופר, פלאש 90)
אא

שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל פענחו, במסגרת פעילות משותפת, שלושה ניסיונות לינץ' באזור הנגב שבוצעו במהלך ההתפרעויות בחודש מאי ברחבי הארץ.

חמישה תושבי היישוב הבדואי לקיה שבנגב – קוצאי אלאסד, חסן אלאסד, עומאר אלאסד, ואאל אלאסד וקטין נוסף – נעצרו בחשד למעורבות במעשים. עם תום חקירתם, הוגשו לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתבי אישום נגדם, המייחסים להם עבירות חמורות.

נסיונות הלינץ' התרחשו במהלך הפרות סדר נרחבות ב-11 במאי בכביש שש, סמוך לצומת לקיה. הם כוונו כנגד שלושה רכבים ישראליים, שנעו על הכביש. ברכב הראשון שהותקף נהגה אישה יהודייה, שרכבה נרגם באבנים. לאחר שחולצה על ידי נהג משאית שהיה במקום, הרכב הועלה באש.

ברכב השני שהותקף, נהג עובד זר מתאילנד. לאחר שרגמו את הרכב באבנים וגרמו לעצירתו, הוציאו הנאשמים את הנהג מהרכב ותקפו אותו באלימות. בהמשך הם העלו את רכבו באש. הנהג שוחרר רק לאחר שהבינו כי הוא אינו יהודי. הוא נלקח להמשך טיפול רפואי.

ברכב השלישי שהותקף נהג אזרח יהודי. הנאשמים רגמו את רכבו באבנים, וניסו להוציא אותו בכוח מהרכב. הנהג חולץ עם הגעת כוח משטרתי למקום, והועבר לטיפול רפואי.

משב"כ נמסר כי "שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה רבה כל מעורבות של אזרחים ישראלים בפעילות טרור, וימשיכו לפעול למיצוי הדין עם אלו הפועלים לפגיעה בביטחונם של אזרחי המדינה".

תגיות:שב"כערביםכתב אישוםהתפרעויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה