חדשות בארץ

"כמעט שלושה מיליון": הטעות של בנט בבית הלבן

בדבריו לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, הצהיר ראש הממשלה נפתלי בנט כי ישראל חיסנה "כמעט שלושה מיליון" מאזרחיה בחיסון הדחף השלישי נגד נגיף הקורונה, כאשר הנתון האמיתי הינו פחות משני מיליון. לשכת ראש הממשלה שכתבה את הטעות המביכה

בנט וביידן בבית הלבן (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)בנט וביידן בבית הלבן (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
אא

טעות של ראש הממשלה נפתלי בנט, בדבריו לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שלשום (שישי) בחדר הסגלגל בבית הלבן, סיפקה רגעים של מבוכה עליה התגברה לשכתו באמצעות שכתובם.

בחלקה הפתוח לתקשורת של הפגישה, אמר בנט לביידן כי ישראל חיסנה עד עכשיו "כמעט שלושה מיליון" מאזרחיה בחיסון הדחף השלישי נגד נגיף הקורונה. אלא שהנתון האמיתי נמוך ביותר ממיליון – על פי העדכון שמסר אמש משרד הבריאות, מספר הישראלים שקיבלו את החיסון השלישי הינו 1,956,586.

בהודעה לתקשורת בה נמסר התמלול המלא של הצהרת בנט, תיקנה לשכת ראש הממשלה את דבריו וציטטה אותו כמי שאמר: "אני יכול לדווח לך, אדוני הנשיא, שסיפקנו כמעט שני מיליון חיסונים לאזרחינו. בשורה התחתונה – זה בטוח וזה עובד".

בתוך כך, המשלחת הישראלית לוושינגטון המריאה הבוקר (שעון ישראל) בדרכה חזרה מישראל. בטרם עלה למטוס, סיכם בנט את הביקור כ"מוצלח". בדברים לתקשורת אמר ראש הממשלה כי הפגישה עם ביידן הייתה "חמה מאוד ומועילה מאוד. בין הנשיא ביידן לביני נוצר קשר ישיר ואישי, קשר שמושתת על אמון".

"אנחנו השגנו את כל המטרות שהצבנו לביקור ואף מעבר לכך", הצהיר בנט. "סיכמנו עם האמריקאים על עבודה אסטרטגית משותפת לבלימת המרוץ האיראני לגרעין. אנחנו עשינו צעד משמעותי בהצטיידות ובניין הכוח הישראלי".

"התקדמנו גם בנושא שמעסיק הרבה מאוד ישראלים – הפטור מוויזה בכניסה לארצות הברית. כמו ששמעתם, לראשונה הנשיא ביידן הורה להתקדם ולסגור את העניין במהירות האפשרית".

בהתייחסו למתיחות הגוברת בגזרת הדרום, אמר בנט: "במהלך הלילה צה"ל תקף בעזה בתגובה על הפרחת הבלונים. כמו שכבר אמרתי, אנחנו נפעל בעזה לפי האינטרס שלנו. מבחינתי הכתובת בעזה הייתה ונשארה חמאס".

תגיות:נפתלי בנטג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה