חדשות בעולם

עשרות הרוגים בפיגוע בקאבול – פגישת בנט-ביידן נדחתה

בפיגוע משולב, שהתבצע סמוך לשדה התעופה בקאבול בירת אפגניסטן, נהרגו עשרות בני אדם, בהם חיילים אמריקניים. ארגון דאע"ש קיבל עליו את האחריות למתקפת הטרור. בעקבות הפיגוע, נדחתה פגישתו של ראש הממשלה בנט עם נשיא ארצות הברית ביידן

אפגניסטן לאחר השתלטות הטליבאן, אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)אפגניסטן לאחר השתלטות הטליבאן, אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 22:30)

עשרות בני אדם נהרגו היום (חמישי) במתקפת טרור סמוך לשדה התעופה הבינלאומי של קאבול בירת אפגניסטן. בעקבות הפיגוע, פגישתו המתוכננת של ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נדחתה למחר.

על פי הדיווחים מקאבול, שני מחבלים מתאבדים התפוצצו בשני מוקדים – בכניסה לשער אבי, אחד משערי הכניסה לנמל התעופה, וליד מלון בארון המשמש כנקודת איסוף למי שקיבלו אישור להיכנס לנמל. לפחות 60 בני אדם נהרגו ויותר מ-140 נפצעו. ארגון דאע"ש קיבל עליו את האחריות לפיגוע.

בתדרוך לתקשורת, מסר הגנרל קנת' מקנזי, מפקד פיקוד מרכז של צבא ארצות הברית (CENTCOM), כי על פי הידוע 12 חיילים אמריקניים נהרגו ו-15 נפצעו. הוא ציין, כי מתקפת הטרור לוותה בירי של מחבלי דאע"ש לעבר אזרחים ואנשי צבא. הוא העריך כי דאע"ש ינסה להוציא לפועל התקפות טרור נוספות, אולם הדגיש כי מבצע הפינוי של הכוחות האמריקניים יימשך. בבריטניה דווח, כי אין נפגעים בקרב חיילי הצבא הבריטי. 

מתקפת הטרור התרחשה בצל המשך הפינוי הקדחתני של האזרחים והחיילים הזרים מאפגניסטן, ומספר שעות לאחר שסוכנויות מודיעין במערב התריעו על פיגוע קרוב. ארגון הטליבאן, שהשלים לפני כשבוע וחצי את השתלטותו על המדינה, מסר כי בין ההרוגים גם ילדים, אזרחים ואנשי הארגון.

ראש הממשלה בנט היה אמור להיפגש עם הנשיא ביידן בשעה 18:30 (שעון ישראל), אולם כחצי שעה לפני מועד תחילתה המתוכנן מסר גורם בבית הלבן כי היא נדחתה למועד לא ידוע. בהמשך נמסר מהבית הלבן, כי הפגישה תיערך מחר. בשל דחיית הפגישה, המשלחת הישראלית תאריך את שהותה בוושינגטון ותשוב לארץ רק לאחר שבת. עקב כך, הודיעה מזכירות הממשלה לשרים על ביטול ישיבת הממשלה שתוכננה להיערך ביום ראשון.

מוקדם יותר היום הודיעה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל לבנט על ביטול ביקורה המתוכנן בישראל, שהיה אמור להתקיים בתחילת השבוע, וזאת בשל מצב החירום באפגניסטן והצורך להשלים את פינוי כוחות הצבא הגרמניים מהמדינה. בלשכתו של בנט אמרו כי בשיחת הטלפון שערך עם מרקל הוא "מסר לקנצלרית את הבנתו למצב והביע את תקוותו כי הפינוי יסתיים בשלום וללא נפגעים. עוד מסר ראש הממשלה, כי ישמח לארח את הקנצלרית בהמשך".

תגיות:נפתלי בנטאפגניסטןדאע"שג'ו ביידןטליבאן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה