חדשות בארץ

למרות ההתפרעויות: הקלות נוספות לרצועת עזה

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע על הקלות נוספות לרצועת עזה, הכוללות את הרחבת הכנסת הציוד, מתן אישור לייבוא רכבים חדשים, הגדלת היתרי הכניסה לסוחרים עזתים וחידוש מסחר הזהב בין עזה לשטחי יהודה ושומרון

מעבר כרם שלום, ארכיון (צילום: Fadi Fahd/Flash90)מעבר כרם שלום, ארכיון (צילום: Fadi Fahd/Flash90)
אא

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, הודיע הלילה (בין רביעי לחמישי) על מתן הקלות נוספות לרצועת עזה.

בתום הערכת מצב ובאישור הדרג המדיני, הוחלט כי החל מהיום תורחב הכנסתם של ציוד ומוצרים המיועדים לפרויקטים אזרחיים בינלאומיים ברצועה דרך מעבר כרם שלום.

הקלות נוספות כוללות את הגדלת מכסת הסוחרים העזתים העוברים דרך מעבר ארז ב-1,000 נוספים. היתרי הכניסה יונפקו רק למי שקיבלו חיסון נגד נגיף הקורונה או החלימו ממנו. כמו כן, יאושר ייבוא רכבים חדשים לרצועה ויחודש מסחר הזהב בין עזה לשטחי יהודה ושומרון.

במפקדת תיאום פעולות הממשלה בשטחים הדגישו, כי "הצעדים האזרחיים שאושרו על ידי הדרג המדיני מותנים בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית לאורך זמן, והרחבתם תיבחן בהתאם להערכת המצב".

ההקלות החדשות מגיעות למרות המתיחות הגוברת בגזרת עזה. בסוף השבוע האחרון, במהלך התפרעויות על הגדר, נפצע לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי באורח אנוש מירי מחבל. אתמול התפרעו אלפי פלסטינים סמוך לגדר הגבול בדרום הרצועה. בניגוד להתפרעויות בשבת, כוחות של חמאס פעלו לרסן את המתפרעים הפלסטינים ולמנוע את הגעתם אל הגדר. בצה"ל נערכו לקראת הפרות הסדר בכוחות מתוגברים, ועשו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. בעזה דיווחו על 14 פצועים.

שר הביטחון בני גנץ קיים אתמול הערכת מצב בשטח בפיקוד הדרום, בסיומה אמר: "לישראל אין בעזה אינטרסים מלבד שקט והשבת הבנים. המכשול לשגשוג ופיתוח הרצועה הוא חמאס בהובלת סינוואר. אנחנו נגבה מחיר על כל פגיעה באזרחינו, בחיילינו ובריבונותנו".

"ארגז הכלים שלנו הולך ומתמלא, גם באמצעים לסיוע ופיתוח הרצועה לטובת למעלה משני מיליון תושביה, וגם בתוכניות ואמצעים צבאיים שאנו מפתחים אם נצטרך להפעיל את הכוח", הוסיף גנץ. "המציאות בשטח תקבע איזה כלים נפעיל. אני מבקש לחזק מכאן את תושבי הדרום כולם, ואת משפחתו של הלוחם בראל שכולנו מתפללים לשלומו".

תגיות:רצועת עזהמתפ"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה