לאישה

האוצר שחיכיתן לו הגיע: יומנה של הרבנית חדוה לוי לקראת השנה החדשה

מה עשתה הרבנית חדוה לוי כילדה לא דתייה, למה הרעיון של יומן לפיתוח האישיות נשאר במגירה 10 שנים, מדוע היא הבינה שלילדים קל יותר להתחבר לעצמם, ואיך בתקופת הקורונה זכתה אישה אחת לזמן לחייה שפע רב בזכות היומן?

  • ט"ו אלול התשפ"א
אא

"במשך לפחות עשר שנים תכננתי להוציא יומן", אומרת הרבנית חדוה לוי, "כל כך רציתי להגשים את החלום, אבל לא יכולתי לגשת למשימה הזו עד שנת הקורונה, שבה התפנה לי זמן להוציא את היומן אל הפועל".

רבותינו אומרים שדורנו הוא דור של רדיפה עצמית. נראה, שנשים רגישות לכך במיוחד. אנחנו יושבות על הכתפיים של עצמינו ומחלקות לנו ציונים בלי שליטה: 'איך לא הספקתי לטפל בערמת הכביסה שמחכה לי כבר שלושה ימים? למה לא השקעתי בארוחת הצהריים היום? אני צריכה לתת יותר יחס לילדים. אני צריכה לקדם יותר דברים בענייני עבודה... וגם עבודת המידות...איך נכשלתי? למה נפלתי?' והרשימה עוד ארוכה. מתוך המציאות הזו ומתוך המחשבה שבכתיבה טמונים כוחות ריפוי, הרבנית חדוה לוי החליטה להוציא יומן שכל-כולו נקודות אור.

 

יומן של ילדה

"מגיל 11, עוד לפני שחזרתי בתשובה, ניהלתי יומן אישי", מספרת הרבנית. "למעשה, ניהלתי יומן חיים. בכל יום כתבתי את הסודות שלי ושיתפתי את 'יומני היקר' בהם. בסקירה יומית, סיפרתי את מה שעברתי, גיליתי את רגשותיי, הרטבתי את הדפים בדמעות, ציירתי פרפרים וחלומות, כתבתי שירים, סיפורים והמצאות, הודיתי על השגיאות, ואז בסוף כתבתי: 'תודה לך יומני האהוב שעזרת לי להבין את הכל. ויהי רצון שאלוקים הטוב יעשה ש...' אחרי שנים הבנתי שזה היה יומן הקשר עם בורא עולם. כך התחילה ההתבודדות שלי כילדה שעוד לא שומרת מצוות, אך שומרת את אלוקים בתוך הלב. מעבר לכתיבה, הוא היה איתי במחשבות, בהצלחות ובכישלונות, בפספוסים, בפחדים, על הבמה, ובשמחות. קיבלתי ממנו תשובות ישר אל תוך הלב. סיימתי כל יום בתובנות, ומאז ועד היום, היה הווה ויהיה, מלווה אותי היומן שמאמן אותי, מתוכי, לנשום אמונה".

 

להזמנת היומן "נקודות טובות" של הרבנית חדוה לוי לחצי כאן או התקשרי: 073-222-12-50

 

"הבנתי שלילדים הרבה יותר קל להתחבר לעצמם"

"כחלק מסדרת מוצרי השראה והעצמה, הוצאתי פנקסים קטנים ומתוקים של תובנות, לכתיבת נקודות אור יומיות", ממשיכה הרבנית לספר. "הענקתי פנקס אחד לילדיי הקטנים. הופתעתי לראות שכשהסברתי להם שבפנקס הזה אפשר לכתוב מחשבות, סודות, זיכרונות ובקשות, הם הבינו בדיוק מה לעשות. הם הבינו שבכל יום יש ציור חדש ששייך לאותו היום, יש סוד חדש ויש רצון חדש. הם לקחו את זה ברצינות ולמחרת כבר מילאו פנקס שלם. כך הבנתי שלילדים הרבה יותר קל להתחבר לעצמם, כי הם עדיין לא הספיקו ליצור חומות בינם לבין הנפש שלהם. ידוע שבכתיבה יש כוחות ריפוי תת מודעים. הכתיבה משחררת את הנפש, ומחברת אותך אל ה'אני הגבוה שבך', החזק והמייעץ".

מה השיטה המיוחדת ליומן הזה?

"שיטת המרקר שהיא סמן שמסמן לך נקודות העצמה בכל יום. את מתחברת לנקודה טובה שאת מוצאת או ממציאה מתוכך: 'היום התגברתי על, אני מאמינה ש... אני יודעת ש... וכו'. תני תוקף למחשבתך, ותנצחי כל רגע על ידי כך שתנציחי נקודה אחת. תוכלי גם להדגיש את הנקודה העיקרית שאותה תעצימי במסע השנתי. אי שם בקצה הכתר יש נקודה אחת שהיא יהלום נדיר. כשנתמקד בה נמצא עוד הרבה יהלומים בדרך. אני מאחלת לכולנו להצליח במסע אל הכתר, ולאסוף אינספור נקודות טובות שנמצאות ממש בתוכנו. בנוסף, היומן בנוי גם מעבודה שבועית. יש לנו את ההוראה השבועית שאנחנו מוציאות מפרשת השבוע". 

 

"אם את לא מוצאת נקודות טובות – תעשי כאילו"

שטף דיבורה של הרבנית חדוה לוי, וההשקעה שלה בכל מילה ומילה הם ממש אמנות. מורגשת האהבה שלה לשליחותה: "ברגע שאישה מסמנת מטרות, היא מתמקדת ומתקדמת. אפשר להתקדם רק כשמאמינים בזה. השלב הראשוני הוא לאסוף נקודות טובות מעצמך, ואם את לא מוצאת – תמציאי, תעשי כאילו. היומן מאמן אותך בעל כורחך לראות כמה טוב יש בך. ה' ציווה על כל אחד לומר – 'בשבילי נברא העולם'. בשבילי, פירושו, בשביל שלי, עם הירידות בדרך, עם הבקעות וההרים. אני צריכה למצוא את היהלומים בדרך כי הם בוודאי נמצאים שם. בכל רגע שאת מוצאת נקודה טובה בתוכך, יש עבודה רוחנית מאוד גבוהה. את מקשרת את עצמך לטוב העליון. בכל רגע שיהודי רואה טוב בעצמו – הוא מתקשר לטוב האינסופי. אין אחד שאין לו נפילות של מצב רוח, אין אחד שלא מתרסק בפרט עכשיו, בסוף השנה. למה דווקא עכשיו המלך בשדה? כי הוא מרגיש שבסוף השנה אנחנו לא יכולים יותר. כי אני לא מוצאת את עצמי. העבודה שלנו היא למצוא ולהמציא".

ספרי על תגובות שאת מקבלת על היומן.

"מכרה שלי, בעלת קליניקה לנטורופתיה, סיפרה לנו שברגע שהיא קיבלה את היומן, על אף שהיה מדובר בשנת קורונה, היא מילאה את היומן הזה בשפע שלא היה לה מעולם. זה לא יומן קסמים מיסטי. היומן מאמן אותנו לראות טוב, לחשוב טוב, לזמן את הטוב הזה והנה הוא מגיע. זו השנה השנייה שבה יוצא היומן, והתגובות היו כל כך חזקות. נשים שהיה להן את יומן תשפ"א כבר התקשרו להזמין את יומן תשפ"ב עוד לפני שהוא היה על המדפים"

להזמנת היומן "נקודות טובות" של הרבנית חדוה לוי לחצי כאן או התקשרי: 073-222-12-50

תגיות:יומןהרבנית חדוה לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה