חדשות בארץ

הממשלה אישרה את חוק הגיוס, גיל הפטור ירד ל-21

הממשלה אישרה את הורדת גיל הפטור עבור צעירים בחברה החרדית לגיל 21. צוות, ובו נציגים מטעם ראש הממשלה, שר הביטחון ושר החוץ, יגבש עד נובמבר 2022 מתווה חדש ורחב התואם את צורכי הביטחון, המשק והחברה בישראל. ראש הממשלה נפתלי בנט: "מהלך היסטורי לעתיד ישראל"

בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן להורדת גיל הפטור משירות בצה"ל עבור צעירים בחברה החרדית לגיל 21.

על פי עקרונות המתווה שאושר, גיל הפטור יירד באופן מיידי לגיל 21 למשך השנתיים הקרובות, כעבור 24 חודשים הוא יועלה לגיל 22, וכעבור 12 חודשים נוספים יועלה לגיל 23.

במקביל, גם כאשר יועלה גיל הפטור לגילאי 22 ו-23, יוכל צעיר חרדי להשתחרר משירות חובה בצה"ל כבר בגיל 21, באם יצטרף לשוק התעסוקה, על ידי ביצוע מסלול הכשרה מקצועית או הכשרה לפעילות ביטחון, חירום או הצלה.

בנוסף, הוחלט על הקמת צוות בו יהיו חברים נציגי ראש הממשלה, שר הביטחון ושר החוץ, שיהיה אמון על בחינת הסדרי השירות בצה"ל ובשירות הלאומי והאזרחי, ולבניית מתווה חדש, רחב ועדכני התואם את צורכי הביטחון, המשק והחברה בישראל. הצוות יגיש את מסקנותיו עד לחודש נובמבר 2022.

המתווה להורדת גיל הפטור ייכנס לתוקף לאחר השלמת הליך החקיקה בכנסת. ועדת השרים לחקיקה הוסמכה לטיפול בנושא.

"משך עשרות שנים מדינת ישראל בחרה באופן עקבי 'לחתוך לעצמנו את האוזן כדי להעניש לעצמנו את האף'", אמר בנט. "כלומר – מרוב שכעסו על זה שהחרדים לא מתגייסים, גם אילצו אותם לא לצאת לשוק התעסוקה עד גיל מאוחר. היום אנחנו שמים לזה סוף, ופותחים את שער העבודה והתעסוקה לצעירים חרדים".

"אנחנו מסירים את החסמים ומאפשרים את חופש הבחירה לרבבות צעירים חרדים, בלי כפייה ובלי טנקים בבני ברק", הוסיף בנט. "זו הדרך הארוכה והנכונה למען האינטרס הלאומי. שילוב החברה החרדית בשוק התעסוקה הוא יעד ראשון במעלה, של כולנו. מדובר במהלך היסטורי לעתיד ישראל".

שר הביטחון בני גנץ בירך על קידום חוק הגיוס במתווה משרד הביטחון, לצד קבלת היוזמה להקמת משמר לאומי: "המתווה אומר שאנחנו לא מוותרים על אף אחד ולא מוותרים לאף אחד, והוא גשר למתווה השירות שבכוונתי להביא לממשלה בחודשים הקרובים שיסדיר את סוגיית השירות במדינת ישראל. אנחנו מאפשרים לחרדים לצאת לתעסוקה איכותית, שומרים על ערך השוויון ועל צבא העם. הצטרפות החרדים ואוכלוסיות נוספות במסגרת מתווה השירות למערך ההצלה, החירום והחסד של מדינת ישראל, הוא צורך אסטרטגי של מדינת ישראל".

תגיות:נפתלי בנטבני גנץאביגדור ליברמןחוק הגיוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה