חדשות בארץ

ראש עיריית שדרות נגד בנט: לא לתת חסינות למחבלים

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, מתח ביקורת נוקבת על הממשלה וקרא להגיב בחריפות על ההתפרעויות בגבול הרצועה במהלכן נפצע לוחם מג"ב באורח אנוש: "איפה הימים שמחבלים היו משלמים בחייהם על פגיעה באזרחים ובחיילים? איפה ההרתעה? איפה הביטחון?". ראש הממשלה נפתלי בנט: "נבוא חשבון עם מי שפוגע בלוחמינו ובאזרחי ישראל"

דוידי (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)דוידי (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

(עודכן: 12:35)

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, מתח היום (ראשון) ביקורת חריפה על הממשלה, וקרא לה להגיב בתקיפות על ההתפרעויות של הפלסטינים אתמול בגבול רצועת עזה, במהלכן נפצע לוחם מג"ב באורח אנוש.

בפוסט שפרסם בפייסבוק, כתב דוידי: "ראש הממשלה, שר הביטחון, ממשלת ישראל – תתעוררו. איש ביטחון של חמאס יורה מטווח אפס על לוחם מג"ב, סמ"ר בראל חדריה שמואלי, ופוצע אותו אנוש. ומה התגובה שלכם? ירי על מעבדות ומחסנים. בושה!".

"איפה הימים שמחבלים היו משלמים בחייהם על פגיעה באזרחים ובחיילים? איפה ההרתעה? איפה הביטחון?", תקף דוידי. "קומו מתרדמתכם. אל תתנו חסינות למחבלי החמאס והג'יהאד, אל תתנו חסינות לרוצחים".

דוידי הוסיף, כי "בעקבות מבצע 'שומר החומות' פיקוד העורף המליץ לתקצב פערי מיגון במוסדות חינוך כולל בניית מוסדות חינוך חדשים ולהחליף אלפי חלונות לממ"דים, אך זה לא נעשה. כל הדו"חות שהכין פיקוד העורף מונחים לפניכם מאז סיומו של מבצע 'שומר החומות'. אל תתעלמו, תפעלו".

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר, בפתח ישיבת הממשלה, להסלמה בדרום. "אנחנו נבוא חשבון עם מי שפוגע בלוחמים שלנו ובאזרחי ישראל", הצהיר. "במהלך הלילה, צה"ל הגיב בתקיפה רחבה למדי ברצועה. בשבוע שעבר קיימתי הערכת מצב באוגדת עזה, ביחד עם שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי. אני יכול לדווח לכם שצה"ל, פיקוד דרום ואוגדת עזה ערוכים ומוכנים לכל תרחיש".

במהלך הלילה הותר לפרסום כי לוחם מג"ב שנפגע במהלך פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה הוא סמ"ר בראל חדריה שמואלי, בן 21 מבאר יעקב. במג"ב אמרו, כי "הלוחם בראל התגייס למשמר הגבול וביצע את הכשרת הלוחמים במחזור מרץ 2019, לאחר הכשרת הלוחמים יצא לקורס מסתערבים במג"ב ולאחר מכן שובץ ביחידת המסתערבים (ימ"ס) של מג"ב דרום. במהלך שירותו ביחידה ביצע בראל קורס צלפים ושימש כצלף בימ"ס. הלוחם היה שותף בעשרות פעילויות לסיכול טרור ולחימה בפשיעה החמורה בגזרה הדרומית".

אתמול אחר הצהריים התפרעו מאות פלסטינים סמוך לגדר המערכת ברצועת עזה. הם יידו בקבוקי תבערה, מטעני חבלה ואבנים לעבר חיילי צה"ל, וחלקם ניסו לטפס על הגדר. כוחות צה"ל השיבו לעבר המתפרעים באמצעים לפיזור הפגנות, בירי רוגר ובירי צלפים. בתיעוד, שהופץ בכלי התקשורת הפלסטיניים, נראה אחד המחבלים מכניס אקדח לתוך חרך ירי בחומה ומבצע ירי מטווח אפס לעבר שמואלי, שהוצב בעמדה כצלף. שמואלי פונה במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע, ועבר ניתוח. מבית החולים נמסר בצהריים, כי מצבו מוסיף להיות קשה, והוא מונשם ומורדם. משפחתו של הלוחם מבקשת להתפלל לרפואתו של בראל בן ניצה.

בתגובה להתפרעויות בגבול הרצועה, תקפו הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר ארבעה אתרים לאחסון וייצור אמצעי לחימה של חמאס ברצועת עזה. למספר בניינים בעיר שדרות נגרם נזק כתוצאה מאש מקלעים, שנורתה מהרצועה לעבר מטוסי חיל האוויר. בצה"ל הוחלט על תגבור הכוחות באוגדת עזה.

תגיות:חמאסצה"לאלון דוידי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה