סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר: התרגשתם פעם מטופס רשמי לענייני בטיחות?

בתורה אין מקום לתרבות ה"סמוך" וה"יהיה בסדר". האם נתייחס למי שעובר על המהירות המותרת כמי שעובר עבירה? האם נתבונן סביבנו ונתייחס ביראת קודש לשמירת חיינו וחיי הזולת?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מישהו מכם התרגש פעם בהתקנת סורגים לדירה? הרגיש קדושה מיוחדת כשהוא התקין מעקה?

פרשת השבוע האחרונה, פרשת "כי תצא", כוללת 74 מצוות, יותר מכל פרשה אחרת. נתעכב על מצווה אחת, שיחסי הציבור שלה לא מספיקים: "כִּי תִבְנֶה בַּיִת חָדָשׁ וְעָשִׂיתָ מַעֲקֶה לְגַגֶּךָ וְלֹא תָשִׂים דָּמִים בְּבֵיתֶךָ כִּי יִפֹּל הַנֹּפֵל מִמֶּנּוּ". כמה פשוט, כמה לא מובן מאליו: שים מעקה מסביב לגג, כדי שלא ייפלו וייפגעו. זו מצווה.

פרשנינו מרחיבים זאת ומסבירים שממש לא מדובר רק על מעקה. הרמב"ם, למשל, כותב: "וכן כל מכשול שיש בו סכנת נפשות, מצוות עשה להסירו ולהישמר ממנו ולהיזהר בדבר יפה יפה". חכמים אחרים כתבו כמה חשוב לחזק סולם רעוע, או לבדוק שאין לך כלב שיכול להזיק לאחרים.

אנחנו מתייחסים לקביעת המזוזה כרגע שיא כשנכנסים לבית או למשרד חדש, אבל קבלת טופס 4 ודאגה לענייני הבטיחות, הם מצווה גדולה גם כן. כך גם חגירת חגורת בטיחות, בדיקת צמיגים או שמן ומים ברכב, דאגה לתנאי העסקה בטוחים שבהם פועלי בניין לא נופלים אל מותם והצבת גדר מסביב לבריכה בצימר, כדי שילדים לא יטבעו חלילה. אה, וכמובן גם עטיית מסיכה ושמירה על בידוד, כשצריך.

בתורה אין מקום לתרבות ה"סמוך" וה"יהיה בסדר". האם נתייחס למי שעובר על המהירות המותרת כמי שעובר עבירה? האם נתבונן סביבנו ונתייחס ביראת קודש לשמירת חיינו וחיי הזולת?

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגיות:סיון רהב מאירבטיחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה