חם ברשת

מהו הסיפור האמיתי מאחורי תמונת נתניהו בסן פרנסיסקו?

תמונה ובה נראה יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, עייף ומותש, בשדה תעופה בסן פרנסיסקו, עוררה סערה ברשת, וחלק אף טענו כי היא מזוייפת. ביום שישי נחשף הסיפור האמיתי מאחורי התמונה השנויה במחלוקת

  • י"ד אלול התשפ"א
אא

רבות נכתב השבוע על תמונת בנימין נתניהו בשדה התעופה בסן פרנסיסקו, בה הוא נראה יושב מותש וכבוי על עגלת המזוודות שלו. ראש האופוזיציה טס בתחילת השבוע שעבר עם רעייתו שרה ובניו, יאיר ואבנר, לחופשה משפחתית בסן פרנסיסקו שבקליפורניה, ותמונתו עוררה סערה גדולה ברשת לאור העובדה שהאיש שהיה רגיל להתקבל בכל מקום עם שטיחים אדומים בטרקלינים הכי יוקרתיים, נראה בתמונה יושב כאחד האדם.

התמונה עוררה דיון ציבורי והיו שמיהרו לטעון כי מדובר בתמונה מתוכננת ומתוזמנת, בעוד שאחרים האשימו את יועצו, טופז לוק, עד שהתברר שהוא בכלל שוהה בארץ.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, מי שהיה בעבר מקורב לנתניהו, סיפק תובנה משלו וטען כי "לא מודלפות תמונות שקשורות לבנימין נתניהו, שלא עברו מחשבה, עריכה, בימוי והפצה". לפיכך, הסביר אלקין, כי התמונה מזוייפת. האמנם? מסתבר שלא.

ביום שישי, פרסם עורך החדשות ב"יתד נאמן", אריה זיסמן, את הסיפור האמיתי מאחורי התמונה. "מצלם התמונה הוא עורך דין חרדי ממרכז הארץ א.פ, (חבר וקרוב) המתגורר בפתח תקווה", כותב זיסמן, "האיש זיהה את נתניהו ישוב על המזוודות, וצילם אותו בשיא התמימות. לאחר מכן פנה אליו וביקש להצטלם איתו. נתניהו שנענה בדרך כלל לפניות אלו ללא היסוס, היה עייף מהטיסה, והשיב בחיוך: 'אני כרגע בחופשה. הבה נדלג על התמונה'. האיש מיהר להתנצל (בתמונה מהזווית השנייה, אכן רואים כיצד הוא מניח את ידו על חזהו כאות התנצלות), ואמר לנתניהו כי הוא לא מתכוון להפריע לו בחופשתו".

בשיחה שקיים עמו אריה זיסמן ממקום שהותו בסן פרנסיסקו, סיפר עו"ד א.פ, כי "תכנן להשתמש באופן מושכל בתמונה, אולם היא הופצה ללא רשותו באתרי החדשות השונים ובמדיה החברתית תוך פגיעה בזכויות היוצרים ובקניין הרוחני. לדבריו, עם שובו ארצה הוא מתכנן לנקוט בכל האמצעים המשפטיים כנגד מפיצי התמונה ללא רשותו".

תגיות:רץ ברשת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה