חדשות בארץ

חדשות השבת: לוחם נפצע אנוש בהתפרעויות בגבול עזה, עלייה במספר החולים הקשים

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר שנדבק בקורונה פונה לבית חולים, והתחזית: ירידה קלה בטמפרטורות. כל מה שחשוב לדעת

אא

(עודכן: 21:09)

לוחם מג"ב מיחידת המסתערבים נפצע היום (שבת) באורח אנוש במהלך התפרעויות של מאות פלסטינים סמוך לגדר המערכת ברצועת עזה. הוא פונה באמצעות מסוק לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה.

המתפרעים יידו בקבוקי תבערה, מטעני חבלה ואבנים לעבר חיילי צה"ל, וחלקם ניסו לטפס על הגדר. בתיעוד, שהופץ בכלי התקשורת הפלסטיניים, נראה אחד המחבלים מכניס אקדח לתוך חרך ירי בחומה ומבצע ירי מטווח אפס לעבר לוחם מג"ב שהוצב בעמדה כצלף. באירוע אחר, ניסו מתפרעים לחטוף את נשקו של לוחם צה"ל. מדובר צה"ל נמסר כי "הלוחם נאבק, והצליח למנוע מהם לחטוף את כלי הנשק אשר נמצא בידיו".

כוחות צה"ל השיבו לעבר המתפרעים באמצעים לפיזור הפגנות, בירי רוגר ובירי צלפים. ממשרד הבריאות בעזה נמסר על 24 פצועים, שניים מהם במצב קשה.

ההתפרעויות האלימות פרצו על אף ששר הביטחון בני גנץ הודיע שלשום על חידוש העברת הכסף הקטארי לרצועה באמצעות האו"ם. כזכור, בתחילת השבוע שוגרה רקטה מהרצועה לעבר יישובי עוטף עזה, לראשונה מאז מבצע "שומר החומות". הרקטה יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. צה"ל לא הגיב על הירי.

משרד הבריאות עדכן הערב כי מספר חולי הקורונה שמצבם מוגדר קשה עלה ל-645, ביניהם 110 מונשמים. מצבם של 155 חולים מוגדר קריטי. אתמול אובחנו 7,761 מאומתים חדשים לנגיף. כ-145 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן הסתכם ב-5.45%. בסוף השבוע נפטרו 15 חולים, ובכך עלה מניין הנפטרים מפרוץ המגפה ל-6,775.

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, פונה במהלך השבת לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים בשל החמרה במצבו הרפואי לאחר שנדבק בקורונה. לאחר צאת השבת כתב בן גביר בטוויטר: "בעקבות החרפת התסמינים, אושפזתי היום בהדסה עין כרם לצורך בדיקות והשגחה. אני מודה לצוות הרפואי על הטיפול המסור, ולעם ישראל על התפילות ואיחולי רפואה שלמה".

ראש הממשלה נפתלי בנט קיבל אתמול את מנת החיסון השלישית לנגיף הקורונה במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא. בדברים שנשא במקום, קרא בנט לציבור להתחסן נגד הנגיף: "אני אומר בצורה ברורה – אם תצאו להתחסן בחיסון השלישי, נוכל להימנע מסגר רביעי. אנחנו בשיא המערכה כרגע. ביחד אנחנו יכולים לנצח. זה בהישג יד, אבל אנחנו עוד לא שם".

תחזית מזג האוויר: מחר, יום ראשון, תחול ירידה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ, וברצועת החוף ייעשה הביל. ברוב האזורים ישררו עדיין עומסי חום כבדים עד קיצוניים. ביום שני צפויה הקלה בעומסי החום. תחול ירידה קלה נוספת בטמפרטורות, והן יהיו רגילות לעונה. ביום שלישי תחול עלייה קלה בטמפרטורות.

תגיות:רצועת עזהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה