חדשות בארץ

על מנת להפיל את ממשלת בנט-לפיד: האם בני גנץ יהיה ראש הממשלה הבא?

באופוזיציה ממשיכים לנסות להפיל את ממשלת השינוי, ועל פי דיווחים, נתניהו שוקל להציע לשר הביטחון גנץ את ראשות הממשלה ללא רוטציה

  • י"א אלול התשפ"א
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

באופוזיציה ממשיכים לנסות להפיל את ממשלת בנט-לפיד, ועל פי הדיווח הבוקר (חמישי) ב'ישראל היום', ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מעוניין להציע לשר הביטחון בני גנץ ראשות ממשלה בפועל ללא רוטציה, כאשר נתניהו עצמו ישמש כראש ממשלה חלופי.

רק השבוע אמר שר הביטחון כי "יכולתי להיות ראש הממשלה, ואני חושב שאני יכול להיות ראש ממשלה בכל נקודת זמן פוליטית". גנץ חושש מעליהום תקשורתי נגדו, אבל במידה שתתרחש קטסטרופה או שהממשלה תמשיך לאבד גובה בציבור, תהיה לו ההצדקה לעשות מהלך.

עוד דווח ב'ישראל היום' כי נתניהו לא מעוניין לחכות עם זה הרבה זמן וכבר בקרוב הוא יציע את ההצעה הנחשקת לשר הביטחון גנץ במטרה שיצביע יחד איתם הצבעת אי אימון בממשלה ויקים עמם ממשלה חדשה.

לאחרונה שיתף נתניהו גורמים באופוזיציה באפשרות לסכם עם גנץ על מינויו לראש ממשלה באמצעות אי-אמון קונסטרוקטיבי לממשלה ללא רוטציה. כלומר בלי הסכם על מועד חילופי שלטון בינו לגנץ, ונתניהו יהיה ראש הממשלה החליפי עד הבחירות. ההערכה היא שהאופוזיציה תצליח לגבש 61 ח"כים למהלך שכזה.

הדבר צפוי לקרוץ לגנץ, אך הוא יחכה להעברת התקציב. הדבר הגרוע ביותר מבחינתו של גנץ הוא להתמנות לראשות הממשלה ולנסות להעביר מייד תקציב שיכול להפיל אותו.

אמש (רביעי) פורסם סקר ערוץ 20 שנערך באמצעות מכון המחקר 'מאגר מוחות', וממנו עולה כי במידה והבחירות לכנסת היו נערכות היום מפלגת הליכוד הייתה מקבלת 32 מנדטים, עלייה של שני מנדטים ממה שקיבלה המפלגה בבחירות האחרונות.

מן הסקר עולה שמפלגת הליכוד היתה מקבלת 32 מנדטים, עלייה של שני מנדטים ממה שקיבלה המפלגה בבחירות האחרונות. יש עתיד ד- 18, כחול לבן – 11, ש"ס – 8, ימינה של ראש הממשלה נפתלי בנט – 7, יהדות התורה העבודה, ישראל ביתנו והציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' היו זוכות גם הן ל-7 מנדטים כל אחת.

מרצ מקבלת על פי הסקר 6 מנדטים. המפלגות הערביות, רע"מ של מנסור עבאס והרשימה המשותפת - 5 מנדטים כל אחת. מפלגת תקווה חדשה, לעומתן, לא עוברת את אחוז החסימה, ומקבל 2% בלבד מסך הקולות.

עוד עולה מהסקר כי בתשובה לשאלה 'מי לדעתך המתאים ביותר לכהן כראש הממשלה', השיבו 47% כי ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה בנימין נתניהו הוא המתאים ביותר. אחריו - יאיר לפיד עם 24%. ראש הממשלה נפתלי בנט זוכה ל-13% בלבד. שר הביטחון בני גנץ עם 10% וגדעון סער עם 6% תמיכה בלבד.

 
תגיות:ממשלהבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה