פעילות הידברות

ממנהגי חודש אלול: זמן לבדק בית בתפילין ובמזוזות

מדוע בעם ישראל נהגו מימים ימימה לבדוק את התפילין ואת המזוזות בחודש אלול? למה בזמננו ראוי לבדוק אותם יותר מתמיד? מה נכתב במקורות על כך? ומה אנחנו מציעים לכם לקראת השנה החדשה?

  • י' אלול התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אווירת אלול מורגשת. הרימונים כבר מבשילים על העצים, ריח של סוף הקיץ נישא באוויר ואיתו תזכורת לימים הנוראים. המלך בשדה, כי בסופה של שנה האדם עייף. ריבונו של עולם בכבודו ובעצמו יוצא לקראתנו שנשוב אליו. באלול כל אחד עושה את חשבון הנפש שלו עם עצמו. האדם מפשפש במעשיו ובודק מה אפשר לתקן, ומה אפשר לשפר.

בדיקת התפילין והמזוזות מאפשרת לכם לדקדק במצווה בדברים פשוטים. זה עניין של מה בכך. אם התפילין שלך ישנות מאז בר-המצווה, או אם אתה רוצה להדר במצווה, ולצבור זכויות כבר בפתח השנה החדשה, הזמנת תפיליןחדשות ומזוזות חדשות לבית מאפשרת לכולנו לבוא שקטים יותר לפני יום הדין.

 

מנהג עם מקורות

במכון סת"ם של הידברות מספרים לנו על המקורות שבהם מסופר על המנהג היפה הזה:

"בשו"ת 'יחווה דעת' של הגאון, רבי עובדיה יוסף זצ"ל, אומר הרב שבימינו רבו סופרים ומגיהים שאינם מומחים כראוי בדיני תפילין ומזוזות. רבו הסופרים והמגיהים - רבו הבעיות. בעצם באותם הזמנים נמצאו כמה פעמים פיסולים בכמה תפילין ומזוזות. לכן, הוא אומר שראוי להחמיר ולבודקן בימי אלול.

רבי חיים פלאג'י, שחי לפני כ-150 שנה, אומר: 'יש הנוהגים באלול לבדוק את התפילין ובניסן את המזוזות'.

מקור מוכר נוסף: בקיצור שולחן ערוך כתוב שאנשי מעשה נוהגים לבדוק בחודש זה תפילין ומזוזות".

 

בחרו את המתאים לכם

יש הרבה תחרות בשוק מבחינת הידור ומבינת יראת שמיים. לפעמים מדלגים על דברים שהם בל יעבור מבחינת הלכות הכתיבה עצמה. אנשים מנסים להתחרות באיכות הכתיבה מבחינת יופי חיצוני ולא מבחינה הלכתית".

לא בטוח שאתם יודעים מה מצב התפילין שלכם, ומה מצב המזוזות. באפשרותכם לפתוח את השנה בצורה היפה ביותר: האירו את הבית במזוזות חדשות, והזמינו תפילין כשרות לכבוד הרגע המרגש הזה של תחילת השנה החדשה. זו צבירת זכויות בפעולה כל כך פשוטה. הילד יחגוג בר מצווה השנה? רוצים להפתיע את הנכד או קרוב משפחה במתנה איכותית לכל החיים? הזמינו ערכת בר מצווה מיוחדת. תוכלו להתחדש בפיטום הקטורת בעל הסגולות הרבות להינצל ממחלות וממגיפות וסגולה לעושר ולהצלחה:

תפילין – ספרדי או אשכנזי ברמות הידור שונות

מזוזות – בכתב ספרדי ואשכנזי. המזוזות מגיעות בגדלים וברמות הידור שונות. יש מלאי נרחב של בתי מזוזה בעיצובים שונים, בגדלים שונים ובמחירים יפים.

ערכת בר מצווה – ערכה מיוחדת הכוללת תפילין ספרדי או אשכנזי ברמות הידור שונות, טלית, סט נרתיקים כולל רקמה, סידור "כתר" לבן עדות המזרח או סידור נוסח אשכנז או סידור נוסח ספרד חסידי כולל הטבעה וכיפה עם מקום לסיכה.

פיטום הקטורת – כתוב על קלף. חכם יצחק יוסף אומר שיש עניין לקרוא את פיטום הקטורת מקלף. יש בזה כל מיני סגולות: סגולה נגד מגיפה ומחלה, מתאים מאוד לימינו, וגם סגולה גד עין הרע. פיטום הקטורת מגיע בכריכת דמוי עור איכותית בצבע לבן או בצבע חום כהה. אמירת פיטום הקטורת מתוך כתב אשורית ככתיבת ספר תורה היא סגולה לזכות לעושר ויהיה מוצלח בכל עסקיו. (כף החיים שו"ע סי' קל"ב ס"ב אות כ"ג)

לרכישת תפילין ומזוזות בהידברות שופס, לחצו כאן או חייגו למוקד המכירות: 073-222-12-50

תגיות:חודש אלולמזוזותתפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה