חדשות בארץ

הערכת המשטרה: השריפה האדירה בהרי ירושלים – כתוצאה מהצתה מכוונת

מתחזק החשד שהשריפה בהרי ירושלים נגרמה כתוצאה מהצתה מכוונת. במשטרה מרחיבים את החקירה במישור המודיעיני ובאיסוף ממצאים

  • י' אלול התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ממצאי החקירה של משטרת ישראל וכיבוי אש מחזקים את האפשרות שהשריפה הגדולה שהשתולל 52 שעות בהרי ירושלים – נגרמה כתוצאה מהצתה מכוונת.

על פי הדיווח הבוקר (רביעי) בחדשות 12, השריפה החלה בשניים או שלושה מוקדים באזור המושב בית מאיר שבהם החלה השרפה. מה שמחזק את החשד זו העובדה שאל המקומות האלה שבהם פרצה האש לא מגיעים בדרך כלל מטיילים והם אינם נמצאים על שבילים להולכי רגל.

בשעות אלו מרחיבה המשטרה את החקירה הן במישור המודיעיני והן בכל הקשור לאיסוף ממצאים פורנזים באזור.

כזכור, צוותי כיבוי והצלה השתלטו על האש רק 52 שעות אחרי פרוץ הלהבות. כ-25 אלף דונם נשרפו. במבצע השתתפו 1,500 לוחמי אש, 204 צוותי כיבוי, ו-20 מטוסי כיבוי שהטילו במצטבר 190 אלף ליטרים של חומרים מעכבי בערה ו-516 אלף ליטרים של קצף.

לפי רשות הטבע והגנים, עד כה נשרפו לפי הערכות כ-6,000 דונם משטחי שמורות הטבע הר טייסים, הר המסרק והגן הלאומי הרי יהודה. בסך הכל כילתה השריפה 25,000 דונם, ולמרות שהאש השתוללה בסמוך ליישובי מגורים רבים, בחסדי שמים לא היו נפגעים בנפש.

כזכור, בעבר כאשר נשאל מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי מהי הדרך להינצל משריפות, הוא השיב: "שמירת שבת". הרב ציטט את הגמרא במסכת שבת (קי"ט, ע"ב): "אמר רב יהודה בריה דרב שמואל משמיה דרב: 'אין הדליקה מצויה אלא במקום שיש חילול שבת', שנאמר (כאן מצטט התנא את הנביא ירמיהו בפרק י"ז) 'ואם לא תשמעו אלי לקדש את יום השבת ולבלתי שאת משא... והצתי אש בשעריה ואכלה ארמנות ירושלים ולא תכבה'". הרב הוסיף ואמר: "צריך להקפיד על לימוד הלכות שבת בסעודה, ולהתחזק בעניינים אלה", אמר הרב קנייבסקי.

תגיות:שריפהירושליםהצתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה