חדשות מדע וטכנולוגיה

מחקר פורץ דרך: ארס עכביש עשוי להציל חיים של מיליוני בני אדם

מה הקשר בין טיפול בהתקף לב לארס עכביש קטלני, והאם התגלתה התרופה המושלמת להארכת חייהם של מושתלים?

אא

חוקרים אוסטרלים הצליחו להפיק טיפול פוטנציאלי להתקפי לב מתוך מקור מפתיע – ארס של אחד מהעכבישים הקטלניים בעולם. התרופה פותחה מתוך מולקולה שהתגלתה בארס של "עכביש המשפך האוסטרלי" ויכולה למנוע נזק הנגרם מהתקפי לב בנוסף להארכת חייהם של מושתלי לב.

המחקר בוצע על יד צוות בראשותו של פרופסור פטר מקדונלד מהמכון האוסטרלי לחקר לב ועמיתים מאוניברסיטת קווינסלנד. מקדונלד אמר שתוצאה מדהימה זו נתגלתה אחרי מחקר של עשורים רבים: "המחקר הזה לא יעזור רק למאות אלפים העוברים התקפי לב מדי שנה, אלא גם יתן תקווה למושתלי לב בכך שישפר את חייהם".

למרות שנים של מחקר מעולם לא הצליחו לפתח תרופה שתעצור התקף לב בזמן אמת, וזו הסיבה שהתקפי לב ממשיכים להיות גורם מרכזי בתמותת בני אדם בעולם. הפרוטאין שמופק מארס העכביש מצליח להתמודד עם העניין בצורה מדהימה. כרגע אין בעולם תרופה שמונעת את הנזק שנגרם כתוצאה מהתקפי לב, גם אם האדם שורד את ההתקף. תאי הלב ממשיכים לחוות הרס במשך זמן מסויים, וקשה מאוד לחזות את התוצאה לאחר התקף. הישרדות של תאי לב חיונית גם למושתלי לב, והשימוש בתרופה החדשה יוכל לעצור את תמותת תאי הלב ולהארכת חייהם. אפילו כמות קטנה מהחלבון שבארס הוכחה שיכולה לסייע בהתאוששות  מהתקף לב והפחתת הנזק למח גם אם תינתן 8 שעות לאחר ההתקף. החוקרים מקווים לשלב את התרופה כמוצר חובה באמבולנסים ורכבי הצלה על מנת שינתנו בהקדם האפשרי ויצילו חיים רבים.

תגיות:מחקרארסעכביש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה