חדשות בארץ

השריפה בירושלים: עובדי בית החולים הפסיכיאטרי הצילו את חיי המטופלים

במהלך השריפה בהרי ירושלים, עובדי בית החולים הפסיכיאטרי הצילו את חייהם של 150 איש - מטופלים ובני משפחה שהגיעו לבקר: "אש משתוללת מסביבנו, מתקרבת לרחבה הקטנה בה עמדנו כולנו, מחכים לנס"

  • ח' אלול התשפ"א
אא

עובדי בית החולים הפסיכיאטרי "איתנים" פינו את המטופלים במהלך השריפה בהרי ירושלים, והצילו את חייהם. טל פרפרה, רופא בבית החולים, מספר על הרגעים הדרמטיים:

"עשן סמיך מילא את ההר, אנשים התקשו לנשום, והאש המשיכה להתקרב במהירות מפחידה. פיצוץ נשמע מקרוב ונראה כי אין זמן לחכות לחילוץ. לקחתי איתי מטופלים ברכב וניסיתי ולברוח כל עוד אפשר, נסעתי בכביש הגישה שיורד כלפי מטה אך אנשים בדרך סימנו לי לחזור. התעלמתי והמשכתי לנסוע, כי אין לאן לחזור. בהמשך הדרך, ראיתי שריפה משתוללת על כביש הגישה, הופכת אותו לבלתי עביר.

נאלצתי לחזור בחזרה למעלה ההר. רק אז הבנתי מה קורה כאן.

150 איש, מטופלים חסרי ישע, משפחות בלי רכב שבאו לבקר ואנשי צוות שנשארו לדאוג לפינוי, לכודים. אש משתוללת מסביבנו, מתקרבת לרחבה הקטנה בה עמדנו כולנו, מחכים לנס.

היה פשוט מזעזע לראות איך אנשים התחילו להישבר, פרצו בבכי, אנשי צוות שאני רגיל לעבוד איתם ביום יום מתקשרים לבני משפחותיהם בכדי להיפרד, מבשרים להם שלא יחזרו הביתה ומוסרים את אהבתם. אנשי צוות אחרים עמדו חסרי אונים, מבולבלים, עייפים, מנסים להרטיב את סביבתנו בזרנוקי מים בניסיון נואש לעכב את האש מלהגיע. מעלינו שמענו מסוקים, שלא יכלו לנחות עקב העשן הכבד. זה כבר היה עניין של שתיים שלוש דקות עד שהאש תגיע אלינו.

ואז, אחרי זמן רב של חרדה וחוסר אונים, רכב ביטחון הגיע לרחבה, מכריז כי מכבי האש הצליחו להנמיך את גובה הלהבות בכביש הגישה ושניתן לצאת. בתוך שניות אנשי צוות מילאו את רכביהם הפרטיים בכמה מטופלים שניתן, דחסו אותם אחד על השני בזמן שחלקם ניסו להידחף ולהציל את עצמם בעליה לרכב.

נסענו ישירות לכפר שאול, קמפוס פסיכיאטרי נוסף בירושלים, משם מאוחר יותר בלילה המחלקות הועברו כל אחת לבית חולים אחר בארץ, מעכו ועד באר שבע, שם זכינו להכנסת אורחים מא׳ ועד ת׳.

בנס ובמסירות של הצוות, לא היו יותר נעדרים.

בנס ובמסירות של כוחות ההצלה, הצלחנו לצאת משם.

האם מדובר בהצתה מכוונת? אני לא יודע. אני כן יודע, שבשנים האחרונות יש אינספור הצתות מכוונות בהרי ירושלים, מעשי טרור. גם אם הדליקה הזאת לא הייתה מכוונת, היא בקלות יכלה להיות. שלא יגידו שהכתובת לא הייתה על הקיר, שלא ידעו שההצתות הללו עלולות לגרום לשריפתם בחיים של מאות".

תגיות:רץ ברשתהשריפה בירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה