מעניין

אישה שאלרגית למים, משתפת בכאב: "רובכם נהנים להתקלח. אני רק סובלת מזה"

התופעה הזו כל כך נדירה עד שסביר ביותר שרובכם לא שמעתם עליה: אלרגיה למים. עד כה נרשמו מקרים אחדים בעולם כולו, וכשזה קורה - הרופאים במבוכה, וכלל לא יודעים לאבחן את הבעיה

בעיגול: מקסין ג’ונס בעיגול: מקסין ג’ונס
אא

התופעה הזו כל כך נדירה עד שסביר ביותר שרובכם לא שמעתם עליה: אלרגיה למים. עד כה נרשמו מקרים אחדים בעולם כולו, וכשזה קורה - הרופאים במבוכה, וכלל לא יודעים לאבחן את הבעיה.

שני מקרים מקשרים בין מקסין ג'ונס לבין ניה סלוויי - שתיהן תושבת בריטניה שסובלות מאותה תופעה נדירה של אלרגיה למים. "גילית שאני אלרגית למים בדרך הזויה לחלוטין", משחזרת מקסין ג'ונס, שחייה השתנו מן הקצה אל הקצה לפני כעשר שנים. "ג'ונס, מהעיר מאקלספילד שבדרום יורק, החלה לדווח על תסמינים קשים בכל פעם שהיא רק נוגעת במים. "המים גרמו לצריבות קשות על עורי. זה הגיע למצב שהרגשתי שאני בוערת, שאני חייבת לגרד עד זוב דם את המקום שבא במגע עם מים. זו הייתה מסכת ייסורים אינסופית".

בתחילה, אף אחד לא האמין למשמע אוזניו. הרופאים שערכו את הבדיקות, לא הצליחו להבין מה מקור הבעיה שלה, ולרוע המזל - שלחו אותה לטיפולי כימותרפיה, למרות שלא הייתה חולה בסרטן. "סבלתי מאוד והמצב הרפואי רק הלך והידרדר. נתנו לי המון תרופות כי לא ידעו להחליט ממה אני סובלת".

כך נשאה מקסין את סבלה במשך שנה תמימה, כשהיא נמנעת לחלוטין מיציאה מהבית בימות החורף הגשומים. "אחרי שנה הרופאים סוף סוף הצליחו לאבחן את האלרגיה שממנה אני סובלת, ואמרו לי כי מדובר באלרגיה נדירה וקשה ביותר, אלרגיה למים. בעולם כולו תועדו מקרים בודדים של האלרגיה הזו, ולכן הרופאים כמעט ולא מכירים אותה וגם לא נעשו מחקרים סביבה כדי לנסות ולמצוא לה מזור".

גם ניה סלוויי בת ה-23, מתארת מסכת ייסורים לא פשוטה שהיא סובלת מאותה אלרגיה. "האלרגיה שלי מכונה 'גרד אקווגני', וזו בעיית עור נדירה שנגרמת ממגע עם מים. 

סלוויי נוהגת להעלות פוסטים שבהם היא חולקת את החוויות והקשיים שלה בכל פעם שהיא נאלצת להשתמש במים, כמו למשל - דבר שכולנו רואים בו מובן מאליו - מקלחת פשוטה. "בשבילכם אולי מדובר באקט של הנאה, אבל אצלי זה סבל בלתי יתואר שיכול להימשך גם שלוש שעות אחרי המקלחת. אני סובלת כאבים, חולשה וחום בכל חלקי גופי", היא מספרת. 

תגיות:מיםאלרגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה