סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר: איך זה שראש ממשלה או נשיא יושבים בכלא?

על פי פרשת השבוע, כל כוח צריך לרסן. המלך לא מלך אלא משרת, לא הוא במרכז אלא הציבור שאותו הוא מנהיג. ומלך – צריך למלוך קודם כל על עצמו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כל כך הרבה פעמים סיקרתי, לצערי, משפטים פליליים של אישים בכירים. אפילו ראש ממשלה לשעבר ונשיא לשעבר כבר ישבו כאן בכלא. איך זה קורה? מה המנגנון שגורם לאדם שעולה לגדולה להתנהג ככה? פרשת השבוע, פרשת "שופטים", עסקה במלך וביחס שהוא מקבל. הפרשה לא מרעיפה עליו שבחים, אלא להיפך – הגבלות. כל כוח צריך לרסן. הוא לא מלך אלא משרת, לא הוא במרכז אלא הציבור שאותו הוא מנהיג. ומלך – צריך למלוך קודם כל על עצמו. התורה דורשת ממנו להגביל את עצמו בשלל תחומי החיים, וגם לכתוב לעצמו ספר תורה, שיהיה צמוד אליו. תחשבו שכמו מאבטחי שב"כ, המנהיג מסתובב גם עם ספר תורה, שיזכור תמיד שעליו להתנהג בהתאם. במילים יפות מזהירה התורה לא רק מלכים, אלא את כל מי שעולה בדרגה, כל מי שמקבל מינוי חדש או תואר, כל מי שעלול לעוף על עצמו כעת יותר מדי: "לְבִלְתִּי רוּם לְבָבוֹ מֵאֶחָיו וּלְבִלְתִּי סוּר מִן הַמִּצְוָה יָמִין וּשְׂמֹאל".
אולי כשאנחנו שומעים שמישהו מתמנה למנהל בית ספר, או מסיים קורס קצינים, או מקבל תואר של רב או פרופסור, אנחנו לא צריכים לומר רק "מזל טוב" אלא גם: "איך אתה שומר על עצמך? איך אתה מתכוון להישאר נאמן לערכים שלך ולא להתבלבל מהכבוד, הפרסום והמעמד?". שלא ירום לבבנו.

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגיות:סיון רהב מאירנשיאראש הממשלהכלא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה