חדשות בארץ

השר כהנא נגד המתים, רעידת אדמה בהאיטי: סיכום חדשות השבת

משבר ביחסי ישראל - פולין, יוזמה מזעזעת של השר כהנא, בנט קורא לחסן בשבת, אושר מתווה חיסונים בבתי הספר: קבלו את סיכום חדשות השבת

  • ו' אלול התשפ"א
אא

האיטי: רעידת אדמה בעוצמה 7 הורגשה במערב המדינה. 30 הרוגים אותרו ונזק עצום נגרם. המכון הגיאולוגי של ארצות הברית מעריך כי ישנו מספר רב של נפגעים וכי מדובר באסון נרחב. אנשים רבים ברחו מבתיהם מחשש לקריסת בניינים. כמו כן, פורסמה אזהרת צונאמי אך בהמשך היא הוסרה.

בתי החולים בישראל על סף קריסה? משרד הבריאות יוצא בתוכנית לבלימת קריסת בתי החולים, וקורא למנהלים לבטל ניתוחים לא דחופים ופעולות לא דחופות. משרד הבריאות צפוי להוציא מחר הנחיות לכל בית חולים לגבי הגדלת מספר מיטות הקורונה במחלקות ובחדרי המיון – בכל בית חולים לפי גודלו והיקפו.

בנט קרא לחסן בשבת והציב יעד: "להכפיל את קצב ההתחסנות בשבוע הבא". ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח עם מנכ"לי קופות החולים כללית, לאומית, מאוחדת ומכבי, והנחה אותם להמשיך במבצע החיסון השלישי לאוכלוסייה המבוגרת, גם במהלך השבת ובלילות. בשיחה הדגיש בנט כי מדובר בהצלת חיים ובפיקוח נפש שמטרתם להגן על בריאות הציבור, ולכן יש להירתם למאמץ ההתחסנות סביב השעון – 24 שעות, 7 ימים בשבוע.

יוזמה מזעזעת של השר כהנא: אחרי הפגיעה החמורה בכשרות, השר מתן כהנא שוקל בימים אלה הצעה חמורה לפתרון מצוקת המקום בבתי העלמין: הוצאת גופות אחרי שנה, וליקוט עצמותיהן לארון קטן, היוזמה, המבוססת לטענת השר על “שיטה מתקופת התלמוד”, כבר מעוררת זעם מצעד הרבנים משום שהצעד מנוגד להלכה.

למרות התנגדות שרת החינוך: אושר מתווה חיסונים בבתי הספר. החיסונים יינתנו בשעת אפס או ממש בסיום יום הלימודים, החיסונים הראשונים יינתנו תחילה במוסדות החינוך במגזר החרדי – שם כבר החלו את שנת הלימודים, שרת החינוך שאשא-ביטון אינה מתנגדת לפתרון הזה.

משרד הבריאות: בת 52 במצב קשה לאחר שככל הנראה פיתחה תגובה אלרגית ממנת החיסון השלישית.

משבר ביחסי ישראל – פולין: לאחר שנשיא פולין חתם על חוק הרכוש שפוגע בניצולי שואה ומגביל תביעות להחזרת רכוש, שר החוץ יאיר לפיד החזיר ארצה את השגריר הישראלי בפולין. לדבריו: "פולין אישרה היום ולא בפעם הראשונה חוק אנטישמי ולא מוסרי – הפכה הערב למדינה אנטי דמוקרטית". משרד החוץ הישראלי אף המליץ לשגריר פולין בת"א שלא לשוב לישראל מחופשתו.

תגיות:נגיף הקורונהסיכום חדשות השבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה