סיפורים אישיים

מצמרר: אח הילד שנקרא על שם דביר הי"ד, שנפל ב"עופרת יצוקה", ניגש אל האם השכולה ב"מקרה"

מאז שנהרג בנה דביר עמנואלוף ז"ל, במבצע 'עופרת יצוקה' - נפשה של דליה אמו לא נתנה לה מנוח. ביום הולדתו, כשהלך הכאב והתעצם, עמדה בתפילה ותחנונים לפני בורא עולם, בבקשה שייתן לה סימן אודותיו. בורא עולם נענה, והנחמה לא איחרה להגיע

אא

זהו סיפורה המאלף ורווי ההשגחות של דליה עמנואלוף, אמו של דביר עמנואלוף ז"ל - החייל הראשון שנפל במבצע 'עופרת יצוקה'. מאז קיבלה את הבשורה המעציבה על נפילת בנה, נשמתה של דליה לא שקטה. שוב ושוב היא ניסתה להבין כיצד קרה הדבר שחששה ממנו יותר מכל, כיצד קרה שדביר שלה כבר איננו. 

כשהגיע יום הולדתו של דביר, בתאריך ו' באב - התעצם כאבה של האם השכולה אלפי מונים, והיא נשאה עיניה למעלה וביקשה אות כלשהי, להתנחם בה. "פניתי לקדוש ברוך הוא, וביקשתי ממנו 'תן לי סימן שאכן זו המציאות שבה אני חיה', ועם הבקשה הזו הלכתי לישון', היא משחזרת. 

ובכן, האיתות לא אחר להגיע. 

שבועיים אחר כך התקשרה אליה חברה והציעה לה, להתלוות אליה ליריד 'חוצות היוצר', בירושלים. דליה סירבה בתואנה כי הבטיחה לבתה להצטרף אליה להופעה של מאיר בנאי. "קצת לפני תחילת ההופעה, התיישבנו על הטריבונות. חמש דקות לפני ההופעה, אני מרגישה שמישהו נוגע בכתפי. הסתובבתי וראיתי ילד זהוב שיער ועיניים תכולות. 

"פניתי אליו ושאלתי איך קוראים לו, והוא אמר 'אשל'. שאלתי: 'אתה רוצה להיות חבר שלי, אשל?', והוא ענה 'כן'. כך שוחחנו, עד שפתאום אביו שצפה בנו מאחור פנה אליו ואמר לו: 'אשל, אולי תרצה לשבת לידי וליד דביר'. כששמעתי את השם, הסתובבתי וראיתי את האבא מחזיק תינוק. ניגשתי אליו ושאלתי בן כמה התינוק. הוא אמר לי: 'חצי שנה'. התנצלתי על השאלה אבל המשכתי לשאול 'הוא נולד לפני עופרת יצוקה או אחרי?', הוא ענה לי שאחרי. התנצלתי שוב ושאלתי: 'ולמה קראתם לו דביר?'. האבא ענה לי: 'כי זה השם של החלל הראשון של המבצע...'".

דליה עמנואלוף, אמו של דביר ז"ל.דליה עמנואלוף, אמו של דביר ז"ל.

מיותר לציין איזו התרגשות אחזה בדליה באותם רגעים, כששמעה את המשפט הזה. בקול רועד היא מצאה עצמה אומרת: 'אני אמא של דביר'. 

למשמע הוידוי של דליה, מזדעקת אמו של דביר התינוק - שירי, ואומרת: "לא נכון. איך קוראים לך?' דליה הזדהתה, אך השיחה לא נגמרה בזה. "היא שאלה איפה אנחנו גרים, אמרתי לה בגבעת זאב. היא אימתה את הפרטים ואז היא אורמת לי שהם רצו להזמין אותי לברית, אבל לא ידעו אם היא תהיה בזמן, כי חששו לבריאותו של התינוק. אמרתי להם שהנה, לא היה צריך להזמין לברית, הגעתי גם כך", מספרת דליה, בעוד דמעות התרגשות נקוות בעיניה. 

"ואז היא אומרת לי משפט שהיה לי סימן חזק. 'דביר שולח לך חיבוק גדול דרכנו'. באותו רגע הרגשתי שדביר איתי והקב"ה איתי. החלפנו טלפונים וההופעה התחילה, אבל אנחנו לא יכולנו להישאר שם יותר. הלכנו. זה היה יותר מדי חזק עבורי. למחרת, קיבלתי משירי SMS. 'אלוקים לא מפגיש סתם אנשים'. התקשרתי אליה חזרה ואמרתי שהגענו בסך הכל כדי לראות את ההופעה של מאיר בנאי. היא אמרה לי: 'הגעתם כדי לפגוש אותנו'".

דביר עמנואלוף ז"ל, החייל הראשון שנפל במבצע 'עופרת יצוקה'דביר עמנואלוף ז"ל, החייל הראשון שנפל במבצע 'עופרת יצוקה'

בהמשך השיחות ביניהן, גילתה דליה כי קצת לפני שדביר נולד, הרופאים הזהירו את שירי כי הוא עלול להיוולד עם מום קשה - אך שלבי ההריון היו כבר מתקדמים, ולכן לא עלה בידה של שירי לעשות דבר בנדון. באותו היום, אחרי שחזרה מהבדיקה בבית החולים - שמעה על דבר נפילתו של דביר ז"ל, בחדשות. 

בינה לבין עצמה הבטיחה שירי כי במידה ותינוקה יוולד ללא כל מום, תקרא לו על שמו של דביר ז"ל - החייל הראשון שנפל במבצע. כך היה. ומאז ועד היום נמשך הקשר בין דליה לבין הוריו של דביר הקטן. "אנחנו בקשר משפחתי וחברי", משתפת דליה, "הם מגיעים לאזכרות, להכנסת ספר התורה לזכר דביר, הם עלו למעיין שנקרא על שמו. ביום הזיכרון האחרון, סיפרו את סיפורו של דביר שלנו וכהמשך ישיר, סיפרו את סיפור המפגש הזה. התחושה שלנו הייתה שיש כאן משהו חדש. יש המשך לדביר".

תגיות:יום הזיכרוןיהדותמגזין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה