חדשות בארץ

המשבר הבא? מרצ נגד בנייה ליהודים ביהודה ושומרון

בעקבות הפרסום על אישור צפוי של בניית כ-2,000 יחידות דיור למתיישבים היהודים ביהודה ושומרון, פנו חברי מרצ לשר הביטחון בני גנץ בדרישה שלא לאשר את הבנייה: "צעד מסוכן"

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)יו"ר מרצ ניצן הורוביץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מרצ פנתה אמש (רביעי) במכתב לשר הביטחון בני גנץ, בו הביעה התנגדות נחרצת לאישור בנייתן של כ-2,000 יחידות דיור עבור המתיישבים היהודים ביהודה ושומרון.

הפנייה לגנץ נעשתה בעקבות הפרסום, כי הוא אישר לרשות הפלסטינית לבנות כאלף יחידות דיור בשטחי C ביהודה ושומרון, כשמקביל מועצת התכנון העליונה במינהל האזרחי צפויה להתכנס בשבוע הבא ולאשר בנייה בהתיישבות היהודית.

על המכתב חתמו השרים ניצן הורוביץ, תמר זנדברג ועיסאווי פריג', וחברי הכנסת מיכל רוזין, מוסי רז, גבי לסקי ועלי סלאלחה.

במכתב נטען, כי מדובר ב"צעד מסוכן שעלול להעמיק את הסכסוך ולהציב מכשולים בפני האפשרות להשגת הסדר קבע בר-קיימא עם הפלסטינים". עוד נכתב, כי הבנייה תתפרש כ"מעשה של התרסה אל מול הקהילה הבינלאומית, מה שעלול לערער את מעמדה של ישראל בעולם".

חברי מרצ הוסיפו, כי "בבסיס הממשלה החדשה עומד העיקרון של עבודה בהסכמה, תוך חתירה מתמדת למציאת הבנות משותפות, וצעד זה של אישור הבנייה בהתנחלויות אין הוא עולה בקנה אחד עם עיקרון ההסכמה בין הצדדים. אנו קוראים לך להשתמש בסמכותך, ולהודיע למועצת התכנון העליונה שאין בכוונתך לאשר תוכניות בנייה בהתנחלויות, אם וכאשר תוכניות אלה יאושרו על ידיה".

תגיות:בני גנץמרציהודה ושומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה