חדשות בארץ

בג"ץ ביטל את החלטת גלנט שלא להעניק את פרס ישראל לפרופ’ גולדרייך

בית המשפט העליון ביטל פה אחד את החלטתו של שר החינוך הקודם שלא להעניק את פרס ישראל בתחום חקר המתמטיקה ומדעי המחשב לפרופ' עודד גולדרייך. בדעת רוב הוחלט להחזיר את ההחלטה לידיה של שר החינוך הנוכחית, יפעת שאשא ביטון

גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בית המשפט העליון החליט פה אחד לבטל את החלטת שר החינוך לשעבר יואב גלנט, שדחה את המלצת ועדת פרס ישראל להעניק לפרופ' עודד גולדרייך את הפרס לשנת תשפ"א בתחום חקר המתמטיקה ומדעי המחשב.

בדעת רוב, של השופטים נעם סולברג ויעל וילנר, הורה בית המשפט להחזיר לשרת החינוך הנוכחית, יפעת שאשא ביטון, את ההחלטה הנוגעת להענקת פרס ישראל על מנת שתשוב ותשקול אם לאשר את המלצת הוועדה. השופט יצחק עמית סבר בדעת מיעוט, כי יש לקבל את העתירה ולהורות על הענקת הפרס לגולדרייך במועד על פי בחירתו – בטקס פרסי ישראל בשנה הבאה, או במועד לפני כן שלא במסגרת הטקס השנתי.

כזכור, ועדת השופטים להענקת פרס ישראל בתחום חקר המתמטיקה ומדעי המחשב החליטה בחודש פברואר להעניק את הפרס לגולדרייך. גלנט החליט שלא לאשר את ההחלטה, לאחר שנחשף כי גולדרייך חתם בעבר על עצומות ופרסומים המביעים תמיכה בתנועת החרם על ישראל (BDS).

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הביע את התנגדותו לעמדתו של גלנט. בתשובתו לבג"ץ, טען מנדלבליט כי עניינו של גולדרייך אינו נמנה על המקרים החריגים המצדיקים התערבות בהחלטת הוועדה, ועל כן יש לאשר את החלטתה ולהעניק לו את הפרס.

תגיות:פרס ישראלבג"ץיואב גלנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה