חדשות בריאות

פנייה לנתניהו: הקם קבינט קורונה חליפי בראשותך

חבר הכנסת אוריאל בוסו מש"ס פנה לראש האופוזיציה בבקשה להקים קבינט קורונה חליפי בראשותו: "הגיעו מים עד נפש, אנחנו חווים אובדן שליטה מוחלט וכישלון טוטאלי מול המגפה". ב"ישראל היום" דווח, כי שרים בממשלה מתחו ביקורת חריפה על הליך קבלת ההחלטות בהתמודדות מול התפשטות התחלואה: "נרדמנו בשמירה"

נתניהו (צילום: משה שי, פלאש 90)נתניהו (צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

ברקע הזינוק בתחלואת הקורונה, שיגרו היום (רביעי) בש"ס פנייה לראש האופוזיציה בנימין נתניהו בבקשה להקמת קבינט קורונה בראשותו. על המכתב חתום חבר הכנסת אוריאל בוסו, אולם על פי הדיווח של יקי אדמקר בוואלה, הוא מייצג גם גורמים נוספים באופוזיציה המטיחים האשמות קשות בממשלה על אופן ניהול המשבר.

בוסו פתח את מכתבו בטענה כי "הגיעו מים עד נפש, כשבימים אלו אנחנו חווים אובדן שליטה מוחלט וכישלון טוטאלי מול מגפת הקורונה, תוך הפקרות מוחלטת שלא לומר איבוד עשתונות מצד הגורמים מקבלי ההחלטות בממשלה הנוכחית אשר עולים לנו בחיי אדם".

"אנו עדים לעלייה מטאורית בתחלואה, והמגמה הולכת ונמשכת וללא מעצורים וללא קרב בלימה אמיתי להשתלטות על המגפה", הוסיף בוסו. "הדבר כואב שבעתיים לאחר שכבר יצאנו משם בעוד ידיים אחראיות היו סביב ההגה. כיום, לצערנו, אנו נמצאים בשיאה של תחלואה בממדים מדאיגים, והכול בשל חוסר הנהגה מקצועית ונבונה לטיפול במגפה".

בהמשך המכתב הפציר בוסו בנתניהו "כדרישת חירום מיידית" להקים קבינט קורונה חליפי בראשותו, וזאת לדבריו "מתוך תחושת שליחות והצלה, לאור ניסיונך ויכולותיך בקנה מידה עולמי, יחד עם כל שותפיך לניהול המגפה בסבבים הקודמים שהקדישו ימים ולילות ללא התחמקות מקבלת החלטות גם כאשר הן היו קשות. ביד רמה בסייעתא דשמיא הצלחתם לנתב את הספינה במים הסוערים, עד לקבלת התוצאה המעודדת כמדינה הראשונה בעולם שיצאה ממכת הקורונה".

"המלצות והחלטות קבינט הקורונה החליפי בראשותכם יועברו כהנחיות מצילות חיים לציבור, אשר ממתין ומשווע לקול הנהגה אחראית ומנוסה ורוחש לכם אמון מלא, בניגוד לתחושות הציבור והאמון שלצערנו נסדק ואבד מול מקבלי ההחלטות בממשלה הנוכחית, וכבר אמרו חכמים 'אין חכם כבעל הניסיון'", סיכם בוסו.

בתוך כך, גורמים מתוך הממשלה מותחים אף הם ביקורת חריפה על הליך קבלת ההחלטות בהתמודדות מול התפשטות תחלואת הקורונה. פרשן "ישראל היום", מתי טוכפלד, פרסם הבוקר כי בשיחות סגורות הודו שרים בממשלה: "נרדמנו בשמירה, ההחלטות התקבלו בדיליי". חלק מהשרים הפנו את האצבע המאשימה ישירות לעברו של ראש הממשלה נפתלי בנט, אחרים האשימו את שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, וחלק טענו כי האשמה מוטלת לפתחו של קבינט הקורונה בכללותו.

אחד השרים צוטט בדיווח כמי שאמר: "את מה שאנחנו עושים עכשיו אפשר היה לעשות לפני חודש, ואת מה שכבר ברור שצריך לעשות עכשיו נעשה כנראה רק בעוד חודש כשהמציאות תהיה קשה מנשוא". הוא ציין, אומנם, כי ההחלטה שקיבלה הממשלה להתייחס למספר החולים הקשים כמדד הרלוונטי הינה החלטה נכונה, אולם הוסיף ותקף: "את הדיון כיצד ניתן להרחיב את הקיבולת במחלקות הקורונה ערכו ראש הממשלה ושר הבריאות רק השבוע, במקום לעשות את זה לפני שלושה-ארבעה שבועות. איך אתה יכול להחליט על אסטרטגיה, שיכולה להיות נכונה מאוד, אבל לא לעשות כלום במשך כל כך הרבה זמן כדי להוציא אותה לפועל? אם יהיה בסוף סגר, ודאי שאפשר היה למנוע אותו אם היו פועלים בזמן".

ציטוט נוסף הובא מפיה של שרה, שמתחה ביקורת על כך שהשרים אינם מעורבים בקבלת ההחלטות השוטפת: "הקבינט אומנם מתכנס מעת לעת, אבל החלטות חשובות מקובל להביא לממשלה. יש אחריות קולקטיבית. כל השרים מנותקים ממה שקורה, אבל צריכים לשאת באשמה של היקפי התחלואה שרק עולים". עוד טענה כי "רוב השרים בכלל לא היו מודעים למצב התחלואה, ורובם קיבלו שוק מהמספרים האחרונים. אף אחד לא מדבר איתנו ולא מעדכן. אנחנו לא יודעים מה האסטרטגיה ולאן הממשלה חותרת".

תגיות:נפתלי בנטש"סנגיף הקורונהאוריאל בוסו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה