מנוחה פוקס

האם אני צריכה להרים את הנכד שלי בכל פעם שהוא בוכה?

הבת שלי לא מאפשרת לי לתת לו לבכות כשהוא אצלי, היא רוצה שארים אותו על הידיים בכל פעם מחדש

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נכדי בן שבעה חודשים ואני המטפלת שלו. יש לי בעיה גדולה מאוד אתו: הוא בכיין גדול מאוד. כל הזמן צורח.

דרך החינוך שהשתמשתי בה כשילדי היו קטנים, הייתה לתת לו לבכות עד שיירגע. הילדים שלי גדלו כך, והיו רגועים מאוד.

הבת שלי לא מאפשרת לי לתת לו לבכות. היא אומרת שתשלח אותו אלי רק אם אני מתחייבת לקחת אותו על הידיים בכל פעם שבוכה ולהרגיע אותו ככה.

זה קשה לי מאוד, יש לי כאבי גב והוא לא מפסיק לצרוח, כך שהוא כל הזמן על הידיים.

מה אני יכולה לעשות?

* * *

אי אפשר לאחוז בחבל משני קצותיו.

אם את עומדת על כך שהילד יכול להישאר בוכה גם במיטה, או בכל מקום אחר, אם את בטוחה במה שאת עושה – אמרי לבתך שזה מה שאת הולכת לעשות.

אם היא לא תאהב את הדבר, היא תוציא את הילד מביתך.

אם היא תחליט שהיא מקבלת את התייחסותך לתינוק ומוותרת – קבלי אותו בשמחה.

אני מציעה מאוד לא לדבר על הדברים באופן של כן ולא, של שחור לבן, אלא בצורה של: "אני אקח אותו על הידיים, בכל פעם שייראה לי שיש צורך לכך, ושהגב שלי לא נשבר, אבל אם לדעתי הוא בוכה מפינוק, או שאין לי כוח באותו רגע, אנהג בו כפי שאני יודעת לעשות.

בתך כבר תחליט אם מעדיפה אותך, עם מגרעותיך, לכאורה, או שרוצה מטפלת זרה עם מגרעותיה.

תגיות ועדכונים:

היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים