חדשות יהדות

כמה בחורי ישיבות ואברכים יש בישראל?

100,000 אברכים, 80,000 בחורי ישיבה: זה מספרם של האברכים ובחורי הישיבות בישראל

  • ל' אב התשפ"א
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

שלמה ברילנט, מזכ"ל איגוד מנהלי הישיבות, אומר הבוקר (ראשון) בראיון ל'קול ברמה' כי ישנם כ-18800 אלף לומדים במערכת החינוך החרדית כשהמספר הזה כולל נערים וגברים חרדים בלבד.

"היום חג לציבור החרדי", אמר, "מאה אלף אברכים, 40 אלף בחורי ישיבות קטנות ו-40 אלף בחורי ישיבות גדולות מתחילים את זמן אלול. זאת בנוסף לגידול טבעי של 7 אחוז".

התלמידים מחולקים ב-382 ישיבות גדולות וב-352 ישיבות קטנות ובעוד עשרות כוללים שלא ניתן לאמוד את מספרם המדויק.

ואם כבר הזכרנו בחורי ישיבות ואברכים, יצאנו לבדוק אחת ולתמיד מהו היקף התמיכה של המדינה בקבוצות האלה. נתחיל בתלמידי ישיבות. הם לא מקבלים כלום לכיס. הישיבות עצמן ממומנות מתרומות, מתשלומים של ההורים, וגם מכסף ציבורי. התמיכה הציבורית בגין כל אחד מ-80 אלף התלמידים מגיעה ל-425 שקל בחודש. התלמידים רווקים ולכן לא מקבלים קצבאות ילדים.

אברכי הכולל, לעומתם, מקבלים קצבה של 765 שקל בחודש, כאשר אברכים עם ילדים זכאים גם לקצבאות ילדים. זו כמובן לא פריבילגיה של חרדים: כל משפחה ישראלית עם ילדים מקבלת קצבאות כאלה. אברך יהיה זכאי לקצבה גם אם הכולל ייסגר, והוא יילך לעבוד בסופרמרקט או בתכנות מחשבים.

מה עלות התמיכה בילדי האברכים? מזערית משהו. הנה לפניכם על קצה המזלג: 152 שקל בחודש לילד הראשון; 192 שקל בחודש לילד השני, השלישי והרביעי; ו-152 שקל בחודש לילד החמישי והלאה. 

הרב זמיר כהן מנפץ מיתוס של 70 שנה בפחות מ-13 דקות. תקשורת פוליטיקאים ומפלגות, מול עובדות, נתונים ומספרים. לראות ולא להאמין מה ניסו למכור לנו עשרות שנים. חובה לצפות:

 

תגיות:בחורי ישיבותאברכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה