חדשות בארץ

"בלונים במקום רקטות": האמירה מעוררת המחלוקת של סגן שר הביטחון

בריאיון לגלי צה"ל, המעיט סגן שר הביטחון אלון שוסטר בחשיבות שיגור בלוני התבערה מרצועת עזה לשטח ישראל: "במקום שאתה רואה גרירה לסבב, אני רואה בלונים במקום רקטות". חבר הכנסת משה ארבל מש"ס קרא לשר הביטחון בני גנץ להדיח את שוסטר מתפקידו: "אובדן דרך בשמירה על הריבונות הישראלית"

שוסטר (צילום: David Cohen/FLASH90)שוסטר (צילום: David Cohen/FLASH90)
אא

(עודכן: 10:25)

התבטאות מעוררת מחלוקת של סגן שר הביטחון, אלון שוסטר (כחול לבן). הבוקר, בריאיון לגלי צה"ל, התייחס שוסטר להמשך שיגור בלוני התבערה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. בתשובה לשאלת המראיין אפי טריגר האם לא מדובר בניסיון של חמאס לגרור את ישראל לסבב לחימה נוסף, אמר: "במקום שאתה רואה גרירה לסבב, אני רואה בלונים במקום רקטות. בעבר, כאשר שלטונות עזה רצו לרמוז שמשהו לא מתנהל נכון להבנתם, הם היו יורים עלינו. כעת הם משגרים בלונים".

שוסטר, תושב עוטף עזה שכיהן בעבר כראש המועצה האזורית שער הנגב, הוסיף: "זה רע, זה לא טוב. הם חוטפים מנגד אש מדויקת בבסיסיהם. אנחנו רוצים לעסוק בשיפור המציאות בעזה, אבל זה יהיה רק אחרי שתהיה התקדמות משמעותית בנושא השבויים והנעדרים. המציאות שם צריכה להשתנות, והיא תשתנה אם שליטי עזה יחליטו שרווחת תושביהם חשובה יותר מאשר ההתקוטטות איתנו".

באשר לניסיון הישראלי להכיל את ירי הרקטות של חיזבאללה מלבנון, אמר שוסטר: "במציאות שבה אנחנו שכנים למדינות מתפוררות – סוריה, לבנון, הרשות הפלסטינית, עזה – אנחנו צפויים לסבבים של אלימות. אזרחי ישראל יודעים שאנחנו חיים במזרח התיכון".

"לבנון היא מדינה בהתפוררות. חיזבאללה הולך ומתעצם, ואנחנו קוראים לקהילה הבינלאומית להתערב כדי לייצב את המציאות המשטרית בלבנון. ככל שנחליט לתקוף – נעשה את זה לא מפני שזה מעצבן אותנו. לא פותחים במלחמה רק כי מתעצבנים או מתוסכלים".

חבר הכנסת משה ארבל מש"ס הגיב בחריפות על דבריו של שוסטר בנוגע לטרור הבלונים, וקרא לשר הביטחון בני גנץ להדיחו עוד היום מתפקידו: "דבריו הבוקר בגלי צה"ל, המהווים הכלה של טרור הבלונים, מעידים על רפיסות מוחלטת ואובדן דרך בשמירה על הריבונות הישראלית".

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד תקף: "ממש מסיבת יום הולדת. אליבא דשוסטר, 'שלטון החמאס' בעזה רומז לנו שהוא בהחלט מרוצה מממשלת האחים המוסלמים".

תגיות:רצועת עזהחיזבאללהבלוני תבערהאלון שוסטר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה