חדשות בארץ

חדשות השבת: צה"ל תקף ברצועה, שגריר חדש בארה"ב

זינוק במספר החולים הקשים, התו הירוק המורחב ייכנס מחר לתוקף, ומד"א יפעיל 120 עמדות לבדיקות קורונה מהירות. כל מה שחשוב לדעת

אא

מספר חולי הקורונה שמצבם מוגדר קשה זינק בסוף השבוע ל-324, כך עולה מנתוני משרד הבריאות. בבתי החולים מאושפזים 545 חולים, 49 מתוכם מחוברים למכונות הנשמה. מצבם של 71 חולים מוגדר קריטי.

מטוסי קרב תקפו הלילה (בין שישי לשבת) בסיס טרור ששימש את גדוד כפר ג'בליא בארגון חמאס. כמו כן הותקפה עמדת שיגור רקטות של הארגון בסמוך לכפר. התקיפות בוצעו בתגובה להפרחת בלוני תבערה לעבר שטח ישראל. בלוני התבערה גרמו לארבע שריפות בעוטף.

כוחות צה"ל עצרו הערב חשוד שחצה את גדר הגבול בין לבנון וישראל. ככל הנראה מדובר במהגר עבודה. בצה"ל הדגישו כי אין חשש לאירוע ביטחוני: "החשוד נתפס תוך דקות ומתוחקר כעת בנקודה".

שר הביטחון בני גנץ שוחח אתמול עם מזכיר ההגנה של ארצות הברית, לויד אוסטין. השיחה התמקדה בנושא התוקפנות האיראנית, בדגש על המתקפה במפרץ עומאן נגד הספינה "מרסר סטריט" בה נהרגו אזרחים בריטי ורומני. מלשכת שר הביטחון נמסר, כי "גנץ הודה למזכיר ההגנה על הפעולות שהובילה ארצות הברית עד כה, בהן חקירה מהירה וגינוי של איראן בשדה הבינלאומי, ואמר כי בראייתו יש להעצים את הפעולות בכדי לבלום את התוקפנות של איראן במרחב, גם בהיבט פיתוח הגרעין וגם בפעולות באזורים שונים במזרח התיכון, בדגש על השימוש בכטב"מים ורקטות. עוד אמר גנץ, כי מינוי ראיסי לנשיא מצביע על הקצנה צפויה במדיניות האיראנית".

במהלך השיחה עדכן גנץ את אוסטין בירי שהתבצע בימים האחרונים מלבנון לשטח ישראל. על רקע המצב השברירי בלבנון, אמר שר הביטחון כי ישראל מבקשת מהקהילה הבינלאומית, ומארצות הברית בפרט, לפעול מול מדינת לבנון בכדי לעצור את הירי הבלתי חוקי משטחה. גנץ הדגיש כי ישראל מוכנה לכל תרחיש, ותמשיך לפעול נגד חיזבאללה ושלוחיו בכדי להגן על אזרחי ישראל. הוא ציין, כי לצד זאת ישראל מוכנה לסייע בידי הקהילה הבינלאומית על מנת להעביר עזרה הומניטרית ללבנון, כולל משטחה במידת הצורך.

דובר צה"ל, תת-אלוף רן כוכב, מסר אתמול פרטים נוספים על ירי הרקטות של חיזבאללה לעבר ישראל. בתדרוך לכתבים אמר כוכב כי נורו 19 רקטות, עשרה מהן יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל, שישה נפלו בשטחים פתוחים באזור הר דב ושלושה נפלו בשטח לבנון. כוכב ציין כי הירי של חיזבאללה בוצע בכוונה לשטחים פתוחים ולא לעבר יישובים, וכי עובדה זו מצביעה על כך שארגון הטרור מורתע. לדבריו, ההערכה היא שארגון הטרור אינו מעוניין בהסלמה. הוא הוסיף, כי גם לישראל אין עניין בהסלמה בגזרה שתוביל למלחמה, אבל הבהיר כי היא לא תהיה מוכנה למשוואה חדשה של ירי בצפון.

כוכב כתב לאחר מכן בטוויטר: "צה"ל ערוך ומוכן להמשך לחימה בכל עת. אנו ערוכים להגיב בעוצמה ככל שיידרש. נמשיך לפעול במגוון דרכים ושיטות להגנה על יישובי ישראל".

גורם ביטחוני אמר בהמשך כי "צה"ל פועל בימים האחרונים בתקיפות נרחבות בלבנון, לרבות ירי ארטילרי ותקיפות תשתית באמצעות מטוסי קרב, כפי שלא בוצע שנים. מערכת הביטחון מכינה אופציות נוספות לתגובה באמצעים שונים, גלויים וסמויים, בהתאם להתפתחויות. המשך הפעולות יהיה בהתאם לצרכים המבצעיים, ולוחות הזמנים שנוחים לישראל".

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע על מינויו של תת-אלוף (במיל') מיכאל (מייק) הרצוג, אחיו של נשיא המדינה יצחק הרצוג, לתפקיד שגריר ישראל בארצות הברית. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי "בהסכמה עם שר החוץ, יאיר לפיד, יכהן הרצוג בתפקיד גם במהלך כהונתו של לפיד בראשות הממשלה". מינויו של הרצוג יובא לאישור הממשלה בהקדם.

הרצוג (69), בוגר תואר ראשון מהאוניברסיטה העברית בירושלים, תואר שני מאוניברסיטת חיפה ובוגר המכללה לביטחון לאומי, משמש בשנים האחרונות כעמית בינלאומי במכון וושינגטון למדיניות מזרח תיכונית וכעמית בכיר במכון למדיניות העם היהודי.

במהלך 40 שנות שירותו בצה"ל, שימש הרצוג בשורת תפקידים בכירים, בהם ראש החטיבה לתכנון אסטרטגי באגף התכנון, וכן המזכיר הצבאי וראש מטה שר הביטחון בתקופת כהונתם של ארבעה שרי ביטחון. הוא נטל חלק פעיל במשאים ומתנים מדיניים רבים תחת חמישה ראשי ממשלה, ושימש כשליח מדיני מיוחד מטעם ראש הממשלה בשנים 2009-2014.

על פי הודעת לשכת ראש הממשלה, "לאור ניסיונו העשיר וארוך השנים של הרצוג בזירה הביטחונית והמדינית, והיכרותו המעמיקה עם הסוגיות האסטרטגיות הניצבות בפני מדינת ישראל, בראשן הגרעין האיראני, החליט ראש הממשלה למנותו לתפקיד השגריר בארצות הברית. ראש הממשלה בירך את הרצוג על בחירתו ואיחל לו הצלחה רבה במילוי תפקידו, לנוכח האתגרים המשמעותיים בזירה המדינית".

הגבלות הקורונה החדשות ייכנסו מחר לתוקף. התו הירוק המורחב יחול – בכל כמות משתתפים – באולמות וגני אירועים, כנסים, אירועי תרבות וספורט, בישיבה בבתי אוכל, במכוני כושר וסטודיו, בתי מלון ובתי קולנוע. בבתי כנסת יחול התו בהתקהלויות של יותר מ-50 מתפללים. על פי התקנות החדשות, במתחמים בהם פועל תו ירוק תתאפשר כניסה עבור מחוסנים ומחלימים או באמצעות בדיקת קורונה שלילית. בשלב זה התו הירוק ימשיך לחול על בני 12 ומעלה, אולם החל מה-20 באוגוסט הוא יחול על כלל הגילאים.

מגן דוד אדום יפעיל, החל ממחר, כ-120 עמדות לבדיקה מהירה (אנטיגן) לזיהוי נגיף הקורונה. העמדות יוצבו ב-120 תחנות מד"א ומוקדים מרכזיים נוספים בפריסה ארצית. הבדיקות המהירות מיועדות למי שנדרש להציג תו ירוק ואינו מחוסן או מחלים. התשובה לבדיקה תתקבל בתוך כרבע שעה ותתעדכן במערכות התו הירוק של משרד הבריאות ובקופות החולים. התור לבדיקה יתואם בטלפון 3101* על ידי המענה הקולי האוטומטי או באמצעות קישור שיישלח במסרון. בהתאם להחלטת משרד הבריאות, הבדיקה כרוכה בתשלום. במידה ותוצאת הבדיקה חיובית – יידרש הנבדק להיכנס לבידוד ולבצע בדיקת PCR רגילה דרך קופות החולים או במתחמי היבדק וסע.

תחזית מזג האווויר: מחר, יום ראשון, תורגש הקלה בעומס החום. תחול ירידה בטמפטורות, והן יהיו רגילות לעונה. ביום שני יהיה בהיר עד מעונן חלקית, ולא יחול שינוי ניכר בטמפרטורות. ביום שלישי תחול עלייה קלה בטמפרטורות בהרים ובפנים הארץ.

תגיות:לבנוןבני גנץמייק הרצוגהתו הירוקנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה