חדשות בעולם

תכירו: אנשי המערב שמתנדבים להילחם בדאעש

על מוסלמים מרחבי העולם המגיעים להילחם בשורות דאעש כולנו שמענו – מסתבר שיש גם מערביים שנוסעים למזרח התיכון כדי להילחם נגד הארגון המוסלמי הקיצוני

אא

כולנו שמענו על מוסלמים תושבי המערב – וכמה שאינם מוסלמים – המצטרפים בהתלהבות לגדודי דאעש בניסיונם לייסד מחדש את הכליפות. אבל כמה מאתנו שמעו על הצד השני של המטבע: אנשים מהמערב הנוסעים לעיראק כדי להצטרף לצבא הכורדי, ה'פשמגרה' כפי שהם נקראים, כדי לסייע בלחימה בדאעש?

עשרות גברים, רבים מהם חיילים לשעבר בצבאות בריטניה וארצות הברית, התנדבו להצטרף לשורות הצבא הכורדי במלחמתו נגד דאעש בסוריה ובעיראק. מכיוון שרבים מהלוחמים הכורדים אינם דוברי אנגלית, הלוחמים הזרים מקימים בדרך כלל יחידות משלהם. אבל על אף קשיי השפה, הלוחמים, שפרסמו השבוע את תמונותיהם בשטח, נמצאים ביחסים מצוינים עם המקומיים.

רוב החיילים המערביים משתייכים ליחידה הקרויה 'אריות רוג'בה' ומוצבת בצפון סוריה. כדי להגן על עצמם, חיילים אלה מאמצים שמות בדויים הכוללים בדרך כלל את המילה 'הבאל' – חבר בכורדית. הם כוללים מגוון רחב של בני לאומים וגילאים – בין החיילים יש מתנדבים מהולנד, בריטניה, ואירופה היבשתית, צעירים בתחילת שנות העשרים ומבוגרים בשנות השישים.

לוחמים בדאע"ש - אלן דנקן (משמאל) עם חייל- מתנדב אמריקאילוחמים בדאע"ש - אלן דנקן (משמאל) עם חייל- מתנדב אמריקאי

אלן דנקן, בריטי בן 46 ששירת בצבא והשתתף במלחמת המפרץ, הוא אחד מאותם מתנדבים. הוא הגיע לעיראק הכורדית לפני שבעה שבועות אחרי שחש אחריות, כך הוא אומר, 'לעשות את הדבר הנכון'. דנקן סיפר כי לפי הערכת מפקדיו למעלה מ-2000 מלוחמי דאעש הם בריטים. לטענתו, רבים מהם מסממים את עצמם לפני שהם יוצאים לקרב. "הלוחמים הזרים הם אלה שנלחמים עד מוות, כי הם מלאים בסמים. הם גם עושים הרבה פיגועי התאבדות", הוא אומר.

על השאלה מדוע ראה לנכון לסכן את עצמו במלחמה לא לו, אומר דנקן: "במרחק חמישים קילומטרים ממני עורפים ראשים של נשים וילדים. אני מסתכל על הילדים האלה והם יכלו להיות הילדים שלנו. אי בחור קשוח אבל זה מביא אותי לדמעות.

"הכורדים נלחמים כאן את המלחמה של המערב, אבל חייבים לעזור להם באספקת נשק. אלה מוסלמים שנלחמים כדי להציל בני דתות אחרות. הם מתים כדי להציל את התושבים פה".

תגיות:דאע"שמוסלמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה