חדשות בארץ

פרופ' רן בליצר: "כדי למנוע סגר – חייבים לפעול היום"

"אם נמשיך באותו הקצב, בכל 10 ימים נכפיל את מספר המאומתים ונגיע למספרים שלא נראו גם בגל השלישי", מזהיר פרופ' רן בליצר, המשמש כראש צוות המומחים המייעץ ל"מגן ישראל"

  • כ"ה אב התשפ"א
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אא

פרופ' רן בליצר, המשמש כראש צוות המומחים המייעץ ל"מגן ישראל", אמר הבוקר כי "אם נמשיך באותו הקצב, בכל 10 ימים נכפיל את מספר המאומתים ונגיע למספרים שלא נראו גם בגל השלישי. כדי לבלום את זה – צריך לפעול היום. מי שחושב על סגר - צריך לחשוב על הגבלות כרגע".

את הדברים אמר בליצר בשיחה שהעניק לגל"צ, על רקע התכנסותו של קבינט הקורונה אחה"צ. בישיבת הקבינט ידונו השרים, בין היתר, על שלל הגבלות נוספות בעקבות התפרצותה של נגיף הקורונה.

הבוקר אמר שר הבריאות, ניצן הורוביץ, כי בכוונת משרדו להגביר את האכיפה בעניין המסכות, להרחיב את התו הירוק, ולעשות שינוי במתווה החזרה לארץ בנתב"ג. כן מציין שר הבריאות כי הוא ממליץ לעטות מסכות גם התקהלויות בחוץ.

כזכור, אתמול אמרו בכירם בקבינט שבשל העלייה התלולה בתחלואה, קיים "חשש לסגר מלא בתקופת החגים", זאת על רקע העלייה בתחלואה. גם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר אתמול כי לנוכח העלייה בתחלואה "המצב מדאיג" וכי במשרדו בוחנים הטלת הגבלות נוספות, תוך כדי הידוק התו הירוק.

הבוקר פרסם משרד הברירות כי 3,818 מאומתים חדשים לקורונה התווספו מאז אתמול. 221 חולים מצבם מוגדר קשה ו-46 מונשמים. מנין נפטרי הקורונה עומד על 6,492. עד כה חוסנו 5,790,758 בני אדם במנה הראשונה, ו-5,381,178 קיבלו כבר את המנה שנייה. שיעור החיוביים גבוה ועומד על 3.79% מתוך כ-93 אלף בדיקות. מספר הנפטרים ביום האחרון עמד על תשעה. מספר החולים הפעילים בישראל עומד על 21,048.

תגיות:פרופ' רן בליצרסגרמגן ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה