חדשות בארץ

גל החום הקיצוני ימשיך עד שבת. מחר: השיא

עומסי חום כבדים עד קיצוניים ישררו היום ברוב רחבי הארץ. מחר תחול הכבדה נוספת שתימשך עד יום השבת

  • כ"ה אב התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מזג האוויר החם אותו חווינו בימים האחרונים ימשיך גם בימים הבאים: היום (שלישי) עומס החום יהיה כבד בהרים, במישור החוף, בשפלה ובצפון הנגב, כבד עד קיצוני בעמקי הצפון, בבקעת הירדן, ים המלח ובערבה. הלילה: לרוב בהיר.

הטמפרטורות החזויות בערים נבחרות ברחבי הארץ: ירושלים: 26°-34°, חיפה: 23°-31°, תל אביב: 27°-33°, באר שבע: 23°-39° ואילת: 30°-42°.

מחר (רביעי) תורגש הכבדה בעומסי החום, וגל החום הקיצוני יגיע לשיאו. ביום רביעי נחוש בשיאו של גל החום, עומסי חום כבדים עד קיצוניים ישררו ברוב אזורי הארץ, עננות בינונית וגבוהה תכסה חלקית את השמיים. עומס החום יהיה כבד בהרים, במישור החוף, בשפלה ובצפון הנגב, כבד עד קיצוני בעמקי הצפון, בבקעת הירדן, ים המלח ובערבה.

גם בימים חמישי, שישי ושבת יימשך גל החום, וכאשר עומסי חום כבדים עד קיצוניים ישררו ברוב אזורי הארץ.

על מנת להתמודד עם מזג האוויר החם, יש להימנע מחשיפה ישירה וממושכת לשמש, ולהימצא ככל האפשר במקומות ממוזגים ומוצלים. בשעות השיא של החום מומלץ לשהות במקום שיש בו מיזוג אויר. 

בשעות החום הגיפו תריסים או וילונות, כדי לצמצם את חדירת קרינת השמש. תריסים מוגפים יכולים להוריד את חדירת החום לדירה בכ-80%. עם זאת, הקפידו לאוורר את הבית.

כמו כן הקפידו לשתות בין 8 ל-10 כוסות מים ביום. שתייה קרה עדיפה על פני שתייה חמה. עדיף לשתות מים ולא שתייה ממותקת. שתו, גם אם לא מרגישים בצמא. רצוי למעט במשקאות ממותקים, משקאות המכילים קפאין ואלכוהול.

היזהרו ממכת חום. מכת חום היא שלב חמור יותר של תשישות חום, הכולל שיבוש במערכת ויסות החום של הגוף. התסמינים העיקריים הם דופק מוגבר, חולשה כללית, הפסקת מנגנון ההזעה, פני עור חמים ויבשים, הקאות, טמפרטורת גוף העולה ל-40 מ"צ ולמעלה מזה, בלבול וחוסר התמצאות, התנהגות מוזרה ובלתי נשלטת, אובדן הכרה ועוויתות. מכת חום מהווה סכנת חיים, ונדרש לה טיפול רפואי מיידי. כאשר אתם נתקלים בחשש למכת חום, צרו מיידית קשר עם מוקדי ההצלה.

תגיות:מזג האווירגל חום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה