חדשות בריאות

סגר בחגים? בכיר במשרד הבריאות: "אם לא נצליח להשתלט על התחלואה"

בכיר במשרד הבריאות צוטט כמי שהזהיר מפני הטלת סגר נוסף, במידה והתפשטות התחלואה לא תיעצר. דו"ח אמ"ן: "ללא פעולות נוספות והתחסנות נרחבת, צפוי מספר המאומתים ומספר החולים במצב קשה להאמיר"

סגר, אילוסטרציה (צילום: David Cohen/Flash90)סגר, אילוסטרציה (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

ברקע התפשטות תחלואת הקורונה, במשרד הבריאות יש כבר מי שמכין את הציבור לקראת סגר נוסף. על פי הדיווח של אדיר ינקו ב"ידיעות אחרונות", בכיר במשרד הבהיר כי "לכולם זה ברור שאם לא נצליח להשתלט על הסיפור הזה, נלך לסגר". במידה ואכן יוחלט על סגר, ההערכה היא כי הוא יוטל במהלך חגי תשרי.

מנגד, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אמר אתמול (ראשון) כי בשלב זה הוא אינו רואה באופק הטלת הגבלות נוספות במהלך החגים: "אנחנו עוקבים אחרי המספרים. ככל שנצליח לשלוט במספר החולים הקשים, נצליח לעבור את החגים ללא מגבלות נוספות", אמר בריאיון לכאן ב'. עם זאת, הוא ציין כי "המגמה נמשכת. אנחנו לא רואים האטה או עצירה במגמת ההתפשטות של התחלואה". 

בהתייחסו לפתיחת המבצע למתן החיסון השלישי, אמר פרופ' אש כי "המבצע לא ידביר את הגל הרביעי, כנראה לא נקטין את מספר המאומתים כי אנחנו מחסנים בחיסון שלישי רק את המבוגרים ולא את הצעירים. אבל אנחנו מצפים שהוא יפחית את מספר החולים הקשים בתוך שבועיים-שלושה".

פרופ' אש הוסיף כי "יכול להיות שחיסון שלישי יספיק ליותר זמן. אני מקווה מאוד שלא נצטרך כל חצי שנה חיסון, ויכול להיות שזה יהיה כמו שפעת – חיסון שנתי". 

דו"ח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, המופעל על ידי אמ"ן, הזהיר מפני התפשטות המגפה בישראל: "בפתח השבוע מדדי התחלואה עודם גבוהים – מספר המאומתים היומי הנו מעל 1,600 בממוצע שבועי ומספר החולים במצב קשה עומד על כ-160. מספר החולים במצב קשה מתאר באופן ברור ואובייקטיבי את התפשטות המגפה בארץ, ללא תלות בהיקף הבדיקות".

כותבי הדו"ח הוסיפו, כי "מקדם ההדבקה עודנו גבוה ומשקף הכפלה של מספר המאומתים והחולים מתוכם כל 10-7 ימים בקירוב. ללא פעולות נוספות (עטיית מסיכות בחללים סגורים – גם מחוסנים ומחלימים, שיתוף פעולה בבדיקות ובחקירות אפידמיולוגיות) והתחסנות נרחבת של הציבור, צפוי מספר המאומתים ומספר החולים במצב קשה להאמיר, באופן שעלול להוביל בתוך שבועות לעומסים – הן במרפאות הקהילה והן בבתי החולים".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה