חדשות בריאות

מחדל נתב"ג: "בין 150 ל-200 חולים נכנסים ביום"

בדיון בוועדת החוקה, אמרה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, כי יוון, בולגריה ואיחוד האמירויות ייכנסו בשבוע הבא לרשימת המדינות האדומות שהנסיעה אליהן אסורה. משרד התחבורה סיכם עם משרד האוצר על הפעלת 400 פקחים לאכיפת עטיית המסכות בתחבורה הציבורית

נתב"ג (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתב"ג (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(קרדיט: דוברות הכנסת)

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, התייחסה היום (חמישי) לכניסת התחלואה לישראל דרך נתב"ג.

בדיון בוועדת החוקה של הכנסת, אמרה אלרעי פרייס: "כבר הגענו ל-800 אנשים חולים שנכנסו דרך המעברים, בעיקרם מנתב"ג. יש לנו בין 150 ל-200 חולים שנכנסים ביום. זו תחלואה של כל ה-10 ימים אחרי חזרה מחו"ל".

"בין 50% ל-60% מתגלים כבר בנתב"ג בבדיקה הראשונה והיתר מתגלים במהלך הבידוד", הוסיפה אלרעי פרייס. "זו עלייה אקספוננציאלית בתחלואה המיובאת. מה שבאמת מדאיג אותנו היא תחלואה שבאה מכל העולם, בעיקר תחלואה של מחוסנים. מכל העולם שיעור התחלואה החוזרת עומד על בין 0.1% ל 0.6%".

אלרעי פרייס ציינה כי יוון, בולגריה ואיחוד האמירויות צפויות להיכנס בשבוע הבא לרשימת המדינות האדומות ברמת סיכון מירבית שהנסיעה אליהן אסורה, בעוד איטליה וצרפת יוגדרו כמדינות עם אזהרת מסע חמורה. היא הוסיפה כי לאור התפשטות התחלואה בעולם יש צורך בשינוי המדיניות ביחס לנתב"ג, וכי במשרד הבריאות עובדים על בניית מודל חדש: "אם נישאר באותו מודל, הרבה מאוד מדינות יעברו למצב של סיכון מירבי בגלל התחלואה שחוזרת אלינו".

בתוך כך, שרת התחבורה מרב מיכאלי סיכמה היום עם אגף התקציבים במשרד האוצר כי יועבר אישור תקציבי למשרדה להפעלת 400 פקחים שיאכפו את עטיית המסכות בתחבורה הציבורית, בדומה לאכיפה שהתבצעה בגלי התחלואה הקודמים. על פי הסיכום, בשלב הראשון יאושר תקציב לשלושה חודשים, ויחודש על פי הצורך והערכת מצב נוספת שתתקיים בהמשך.

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות, כי אתמול אובחנו בישראל 2,165 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. מספר הבדיקות לגילוי הנגיף שפוענחו הסתכם ב-92,710, ובשיעור הבדיקות החיוביות נרשמה ירידה קלה ל-2.35%. 146 מבין הנדבקים שאומתו אתמול חזרו בעשרת הימים האחרונים מחו"ל, חמישה מהם מספרד וקירגיסטן – מדינות המוגדרות עם רמת סיכון מירבית. 53 חזרו ממדינות המוגדרות עם אזהרת מסע חמורה – ביניהם 31 מטורקיה, 12 מגאורגיה, שבעה מקפריסין ושלושה מבריטניה.

15,292 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים. מספר החולים המאושפזים ממשיך לעלות, ועומד הבוקר על 275. עלייה נוספת נרשמה גם במספר החולים הקשים, שעומד כעת על 159, ביניהם 26 מונשמים. מצבם של 33 חולים מוגדר קריטי. אתמול נפטרו שלושה חולים כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ובכך עלה מספר הנפטרים מפרוץ המגפה ל-6,463.

תגיות:נתב"גנגיף הקורונהשרון אלרעי פרייס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה