חלומות

האבא הגיע לבנו בחלום ואמר: "כל דף יומי שאתה למדת פה - לימדו אותי אותו בשמיים"

אביו של בעל התשובה - אדם בן 85 שרוב חייו לא קיים תורה ומצוות מלבד שלוש שבתות בלבד אותן שמר לפני שנפטר, הגיע אליו בחלום. מה הוא אמר לו, ואיזה חלק יש לו בשמיים בזכות בנו? אחד הסיפורים המרטיטים שנחשפנו אליהם 

אא

כשרועי גורי מקרית אונו חזר בתשובה, לפני 25 שנה, הוא היה רווק שגר בבית הוריו. 

הסיפור שתקראו כאן הוא אחד הסיפורים הכי מחזקים שאי פעם נחשפנו אליהם, וזה קרה כשאביו של גורי הגיע לגיל זקנה וחלה. גורי סיפר כי הוריו שניהם הגיעו מבית דתי, אך במהלך החיים הפכו למסורתיים ותו לא. 

כשאביו חלה בהיותו בן 85, בנו שכבר החל לחזור בתשובה התארח אצל רב מסוים וסיפר לו בכאב על מחלתו של אביו. בתגובה סיפר לו הרב כי ביקר אצל הסטייפלר בזמן שהיה אצלו אדם חולה, ושמע כי הסטייפלר אמר לו ששמירת השבת יכולה לעזור לו להתרפא כי היא מחוללת נפלאות. 

גורי סיפר זאת לאביו, שמצבו הלך והחמיר, עד שיום אחד החליט האב לשמור שבת. 

כשגורי שמע זאת הוא הגיב בצורה אמביוולנטית. מצד אחד השמחה מילאה את לבו, אך מצד שני היה לו ברור שהאב חייב לשקול היטב את ההחלטה, ולא לעשות זאת רק בשביל לקבל רפואה. "תתחיל בהדרגה קודם מהדברים שאסור לעשות בפרהסיה", הציע לו הבן בחוכמה. "שלא תחזור בך. לקבל החלטה כזו זה עסק רציני ומחייב".

אבל האב קיבל את ההחלטה ועמד על שלו במילים "הולך על זה ברצינות ועד הסוף".

היות וראה כך, החליט גורי להפוך לחברותא של אביו וללמד אותו את כל מה שמותר ואסור. בד בבד הם קבעו ביניהם שיעור ללימוד הלכות שבת. 

כעבור שבועיים, קיבל האב שהפך לסיעודי, עובד פיליפיני - ששמר איתו שבת ולמד להיות 'גוי של שבת'. גם הוא למד מה מותר ומה אסור לעשות בשבת. 

האבא שמר שלוש שבתות כהלכתה - ולאחר מכן נפטר לבית עולמו. 

ואז עמדה השאלה המטרידה מכל, שאפילו גורי לא ידע כיצד להתייחס אליה. "איפה קוברים את אבא, שרוב חייו לא שמר תורה ומצוות? הוא זכה לשמור על שלוש שבתות בלבד, אך הקבלה שלו הייתה רצינית ביותר".

עם השאלה הזו החליט גורי לפנות לגר"ח קנייבסקי, והרב השיב כי "יהודי ששמר שלוש שבתות אחרונות ונפטר כאדם ששמר שבת - נקבר בחלקת שומרי שבת".

אחרי 29 ימים מהשבעה - רועי גורי חלם חלום שבו ראה את אביו. "אבא הגיע אליי בחלום וביקש ממני לבוא איתו למסעדה. הלכנו יחד והתיישבנו במסעדה, אבל לא היה בה מה לאכול. ואז הוציא אבי שתי גמרות ופתח בדיוק בעמודים שאני לומד בדף היומי. הוא הסביר לי אותן בצורה מעמיקה וידע את כל הסוגיות הכי מסובכות שבסוף המסכת", סיפר גורי. 

כששאל רועי את אביו בפליאה מאיפה הוא יודע את כל זה, השיב האב: "כל דף שאתה למדת פה, לימדו אותי אותו בשמיים. בגלל שאתה התחזקת בלימוד התורה, העלית אותי ביחד איתך".

ואז בחלום הגיש להם מלצר כוס קפה. "לקחתי את הכוס שלי והתחלתי לברך, וכשהגעתי לשם השם התחלתי להאריך ולכוון אבל אבא שלי תיקן אותי ואמר לי 'בני, לא כך מכוונים את שם השם. כתוב במשנה ברורה ש...זה צריך להיות ככה וככה', והוא הסביר לי איך לברך ובסוף ביקש ממני להמשיך ללמוד תורה, כי זה עושה לו טוב בשמיים", סיים גורי. 

תגיות:אבאחלוםבןמצמרר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה