חדשות בארץ

"שיאים של עוולה": המדינה התחייבה לפנות בתים ביישוב עלי

בתשובה לעתירה פלסטינית לבג"ץ, התחייבה המדינה לפנות בתוך שלוש שנים שני בתי קבע ביישוב עלי, בהם מתגוררות ארבע משפחות

אא

המדינה התחייבה בבג"ץ לפנות שני בתים ביישוב עלי שבבנימין, בהם מתגוררות ארבע משפחות. ההתחייבות ניתנה בתשובה לעתירה של פלסטינים, שהוגשה לפני כעשר שנים.

העותרים דרשו להרוס כעשרים בתים ומבני ציבור בעלי. על אף שבעתירה לא סופקו הוכחות קונקרטיות לבעלותם על הקרקע, המדינה הודיעה כי בכוונתה לפנות שני בתי קבע מאוכלסים בשכונת "נאות אילן" ביישוב. לטענתה, לא ניתן להסדיר את הבתים, שכן מסקר הקרקעות שבוצע עלה שהם ממוקמים על קרקע פרטית ונמצאים מחוץ לקו הכחול של היישוב. המדינה ביקשה, כי יינתן פרק זמן של שלוש שנים לפינוי הבתים והריסתם, כדי לאפשר מציאת מגורים חלופיים למשפחות.

במועצת בנימין הגיבו בחריפות על תשובת המדינה לבג"ץ. ראש המועצה ישראל גנץ מסר: "אנחנו מופתעים שהמדינה מיישרת קו עם העותרים הערבים ומודיעה כי תהרוס חלילה שני בתי קבע, שבהם כבר שנים מתגוררות משפחות והם חלק משכונה חיה ותוססת. להרוס בית שמעמדו היה תקין ובדיקה מחודשת של המנהל החריגה אותו מקווי היישוב זו שבירת שיאים של עוולה נגד ההתיישבות ביהודה ושומרון".

"שני הבתים האלה הם רק קדימון", הוסיף גנץ. "יש לנו מאות בתים במעמד דומה ביישובי בנימין ואלפים כאלו בכל ההתיישבות, שמצאו את עצמם מחוץ לקווים הכחולים החדשים במסגרת עבודת צוות קו כחול של המינהל האזרחי. אף מדינה נורמלית לא הורסת בתים במצב כזה. זו פשוט מדיניות סדום".

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, חברי הכנסת יואב קיש (הליכוד) ואורית סטרוק (הציונות הדתית), הגיבו: "ממשלת 10 מעלות ימינה הודיעה לבג"ץ על הסכמתה להרס בתיהן של ארבע משפחות בעלי. זוהי הודעה מזעזעת ומטלטלת. במקום למנוע הריסת בתי יהודים ביו"ש, הממשלה עסוקה בהסדרת עבירות הבנייה הבלתי חוקיות במגזר הבדואי. זוהי תעודת עניות לממשלה, שגם מקפיאה בנייה, גם מפירה את כל הבטחותיה להסדרה וגם הורסת בתי יהודים".

 

תגיות:עליבג"ץחבל בנימין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה