ונשמרתם

הניסוי של תלמידות התיכון הוכיח: כך פוגע ה-WIFI בבריאות של כולנו

ניסוי שערכו חמש בנות מכיתה ט' - כובש את העולם המדעי: בניסוי, הצליחו הבנות מדנמרק להוכיח כי האינטרנט האלחוטי שמשמש את כולנו ונמצא בכל מקום היום, גורם לפגיעה משמעותית בבריאותנו

אא

ניסוי שערכו חמש בנות מכיתה ט' - כובש את העולם המדעי: בניסוי, הצליחו הבנות מדנמרק להוכיח כי האינטרנט האלחוטי שמשמש את כולנו ונמצא בכל מקום היום, גורם לפגיעה משמעותית בבריאותנו. 

הניסוי המדהים שלהן הצליח למשוך תשומת לב בינלאומית של חוקרים מהולנד, אנגליה ושוודיה, ואתרי חדשות רבים בדנמרק סיקרו את הניסוי המעניין שלהם.

הבנות, שלומדות בבית הספר ג'לרופ (Hjallerup School) שבצפון יוטלנד בדנמרק, לקחו 12 מגשים שבהם הניחו את הצמח גרגר הנחלים. כל בת עבדה על שני מגשים נפרדים. מגש אחד הונח בחדר שבו יש קרינה אלחוטית של WIFI ואילו מגש שני הונח בחדר פתוח ללא WIFI. 

במשך 12 ימים קיבלו כל המגשים אותה כמות של מים וחשיפה לשמש, כדי להבטיח את צמיחתם. 

לפני שנספר על תוצאותיו מרחיקות הלכת של הניסוי המדהים, נספר על הרגע שבו החליטו כל החמישה לבצע את הניסוי. "כולנו מרגישות שאנחנו חוות קושי גדול להתרכז בלימודים. זה קורה בעיקר אחרי שאנחנו ישנות אם הטלפון ליד הראש, ויש לנו קושי גדול להירדם", מסבירה אחת מהתלמידות, ליאה נילסן שמה. 

בחדר ה'קרינה' שבו הונחו כל ששת המגשים, הוצבו שני ראוטרים אלחוטיים ששידרו את אותה קרינה כמו שטלפון נייד משדר.

מה הוכיח הניסוי? פרופסור בשם אולה ג'והנסון ממכון מדעי בשטוקהולם, אמר כי הוא "מתרשם שמדובר בניסוי מבריק, בעל מסקנות מרחיקות לכת". הוא גם הודיע כי בכוונתו לחזור על הניסוי עם קולגה בלגית שלו בשם פרופסור מארי קלייר מבריסל. 

בניסוי שלהן הראו הבנות שכל המגשים שהונחו סמוך לראוטרים - פיתחו מוטציה הרסנית שהרגה אותם לבסוף. "מדובר בניסוי אלגנטי מאוד, והדיוק של הבנות מדהים אותנו. בחירת גרגיר הנחלים הייתה מאוד אינטיליגנטית, ואני מקווה שהבנות הללו יחשבו ברצינות להשקיע את העתיד שלהן במחקר. יש להן כישרון טבעי לכך", סיכם הפרופסור. 

צפו כאן בתוצאות המחקר שלהן:

גרגיר הנחלים לפני הניסוי:

גרגיר הנחלים אחרי הניסוי:

תגיות:פגיעהניסויקרינהאינטרנטסכנהאלחוטיWIFI

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה