חדשות בריאות

התו הירוק חוזר? קבינט הקורונה יתכנס מחר

ברקע המשך העלייה בתחלואה, יתכנס מחר קבינט הקורונה לדון בחידוש הגבלות התו הירוק ובמתווה לניהול נתב"ג. בשל התנגדות נרחבת בקבינט, משרד הבריאות ויתר על דרישתו להטיל חובת בידוד על כל החוזרים מחו"ל

בנט ולפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט ולפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

קבינט הקורונה יתכנס מחר (חמישי) בשעה 13:00 לישיבה ראשונה מזה למעלה משבוע, כדי לדון בחידוש הגבלות התו הירוק ובמתווה לניהול נתב"ג בצל מגפת הקורונה.

ממשרד ראש הממשלה נמסר, כי "בדיון תובא בפני הקבינט תוכנית פעולה סדורה ומקיפה שתתן מענה להתפרצות זן הדלתא בישראל, הכוללת את מתווה התו הירוק וכן מתווה לסוגיית הכניסה והיציאה מן הארץ"

עוד צוין, כי "ועדת השרים מתכנסת בתום שבוע של העמקה, למידת הנתונים ושיח עם מומחים בארץ ובעולם, שקיימו ראש הממשלה, שר הבריאות ובכירי מערכת הבריאות. במהלך השבוע האחרון נפגש ושוחח ראש הממשלה נפתלי בנט עם נציגי ענף התרבות וענף האירועים, מנכ"לי קופות החולים, מומחים אפידמיולוגיים ועוד".

על פי דיווחים שונים, ההתמהמהות עד כה בכינוס הקבינט נובעת מחילוקי דעות בין הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ובין שרים בקבינט. במשרד הבריאות דרשו להטיל חובת בידוד גורפת על כל השבים מחו"ל, אולם בשל התנגדות רחבה לכך בקבינט ויתרו על הדרישה ולא יעלו אותה בישיבה. כתחליף לכך, ימליץ משרד הבריאות על הרחבה משמעותית של רשימת המדינות האדומות, שהחזרה מהן תחייב בידוד.

נקודת מחלוקת נוספת היא ההמלצה המקצועית של אנשי משרד הבריאות להחזיר את הגבלות התו הירוק. בקבינט דחו עד עתה את ההמלצה, אולם לאור המשך העלייה בתחלואה צפויים השרים לקבל החלטה על חידוש המתווה.

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות, כי אתמול אובחנו 1,400 נשאי קורונה חדשים – שיא יומי בגל התחלואה הנוכחי. כ-80 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 1.76%. מתוך 8,993 בני אדם המוגדרים כחולים פעילים, 140 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 63 חולים מוגדר קשה, ביניהם 12 מונשמים. 17 חולים נמצאים במצב קריטי. ביממה האחרונה נפטרו שני חולי קורונה כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ובכך עלה מספר הנפטרים מפרוץ המגפה ל-6,452.

עוד עולה מהנתונים, כי 150 מבין הנדבקים שאומתו אתמול חזרו בעשרת הימים האחרונים מחו"ל דרך נתב"ג, שעדיין פתוח לתנועה מישראל ואליה. 12 מהמאומתים הגיעו מאוזבקיסטן, רוסיה וברזיל, המוגדרות כמדינות עם רמת סיכון מירבית. שבעה חזרו מספרד, המוגדרת כמדינה עם אזהרת מסע חמורה. 35 חזרו מיוון, 15 מארצות הברית, 13 מקפריסין, 12 מטורקיה ו-10 מגאורגיה.

הלילה נכנס לתוקף מתווה "התו השמח", ולפיו תחול חובת עמידה בתקנות התו הירוק באירועים בהם סיכויי ההדבקה מוגדרים כגבוהים. מדובר במקומות בחלל סגור הפועלים בתפוסה של למעלה מ-100 איש, כגון אולמות אירועים (חתונות ושמחות אחרות), מקומות לעריכת הופעות, מסיבות וכנסים עם מזון; וכן מקומות אחרים שמתקיימת בהם פעילות זהה, כדוגמת מסעדה או בית מלון שמתקיים בהם אירוע שמחה עם יותר מ-100 איש. הכניסה לאירועים אלו תתאפשר רק למחוסנים, למחלימים או למי שיציגו בדיקת קורונה שלילית.

תגיות:נתב"גנגיף הקורונהקבינט הקורונההתו הירוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה