חדשות בארץ

הרמטכ"ל: "נגיב ונתקוף על כל הפרת ריבונות מלבנון"

במהלך ביקור בפיקוד הצפון, אמר הרמטכ"ל אביב כוכבי כי צה"ל לא יאפשר ירי משטח לבנון לעבר ישראל: "נגיב ונתקוף, באופן גלוי או חשאי, על כל הפרת ריבונות מלבנון"

כוכבי, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)כוכבי, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

הרמטכ"ל אביב כוכבי התייחס הערב (שלישי) לשיגור הרקטות מלבנון לעבר שטח ישראל. "מדינת לבנון נמצאת בתהליך של קריסה, לחיזבאללה יש חלק משמעותי בקריסה הזו", אמר במהלך ביקור בפיקוד הצפון. "עם זאת, אנחנו לא מתכוונים לאפשר ירי מהסוג שהיה לפנות בוקר לעבר יישובי הצפון. אנחנו נגיב ונתקוף, באופן גלוי או חשאי, על כל הפרת ריבונות מלבנון – מי שזה לא יהיה".

מוקדם יותר היום הבהיר ראש הממשלה נפתלי בנט, כי ישראל לא תאפשר פגיעה בריבונותה ובביטחונה. במהלך ביקור מתוכנן בעיר מעלות שבצפון, אמר בנט: "מי שינסה לפגוע בנו – ישלם מחיר כואב בחזרה. אנחנו פועלים כל הזמן, יומם וליל, בכל הזירות, ונמשיך בכך".

"לבנון נמצאת על סף קריסה, כמו כל מדינה שאיראן מתבססת בה", הוסיף בנט. "אזרחיה נלקחו כבני ערובה של חמינאי ונסראללה לטובת אינטרסים איראניים. זה מצער – אך לא נקבל זליגה של המצב בלבנון לתוך ישראל".

שר הביטחון בני גנץ התייחס אף הוא לירי הרקטות מלבנון: "מי שנושא באחריות לירי הלילה היא מדינת לבנון שמאפשרת פעולות טרור משטחה", אמר. "מדינת ישראל תפעל מול כל איום על ריבונותה ואזרחיה ותגיב בהתאם לאינטרסים שלה, בזמן ובמקום הרלבנטיים. לא נאפשר למשבר החברתי, הכלכלי והפוליטי בלבנון להפוך לאיום ביטחוני על ישראל. אני קורא לקהילה הבינלאומית לפעול כדי להחזיר את היציבות ללבנון".

סמוך לשעה 04:00 לפנות בוקר נשמעו אזעקות בשלומי ובמספר יישובים נוספים בגליל המערבי, סמוך לגבול עם לבנון. מדובר צה"ל נמסר, כי זוהו שני שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד, והשיגור השני נפל בשטח פתוח. בתגובה לשיגור הרקטות, ביצע צה"ל ירי ארטילרי לעבר שטח לבנון.

תושבים בגליל המערבי דיווחו על הדי פיצוצים, אולם לא דווח על נזק ובחסדי שמיים לא היו נפגעים.

מוקדם יותר הלילה דיווחו כלי תקשורת בסוריה על תקיפה ישראלית מדרום לעיר חלב. סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א מסרה, כי מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה הופעלו לפני חצות כדי "להדוף את התוקפנות הישראלית". מדובר בתקיפה ראשונה בסוריה המיוחסת לישראל מאז תחילת כהונתה של ממשלת בנט-לפיד.

תגיות:לבנוןחיזבאללהצה"לאביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה