סלבס בהתחזקות

השחקן איתי תורג'מן: "כל הנפילות שלי היו דווקא כשהרגשתי בטוח"

השחקן המתחזק איתי תורג'מן כתב פוסט מרגש לתשעה באב וסיפר כיצד החורבן מתקשר לחייו האישיים

  • י"א אב התשפ"א
אא

ידוענים רבים פרסמו פוסטים ברשתות החברתיות ביום תשעה באב, אבל אחד מהם ריגש אותנו במיוחד. השחקן המתחזק איתי תורג'מן, כתב כי "אתמול בלילה זכיתי להיות מוזמן לרב שלי איתמר אלדר ללמוד על הפנימיות מאחורי החורבן בתשעה באב.. למדנו את הפסוק 'אַשְׁרֵי אָדָם מְפַחֵד תָּמִיד וּמַקְשֶׁה לִבּוֹ יִפּוֹל בְּרָעָה'."

תורג'מן הוסיף כי "הבנתי שם... שדווקא מתוך חוסר ענווה נפלנו לגאווה... לא פחדנו לאבד את מה שיש לנו וככה נפלנו. כל כך התחברתי לזה. כל הנפילות שלי בדרך תמיד היו איפה שהרגשתי הכי בטוח בעצמי ובהישג שלי, ודווקא שם הרשתי לעצמי להקפיד פחות על הדרך שלי, פחות לבדוק את עצמי ואיפה אני טועה. כל כך מהר מתרגלים לטוב. אצלי הבנייה היא דווקא מקור מוטיבציה ענק שמתוכו אני הכי טוב שלי. כשאני כבר מגיע, כל כך קשה לשמר את האיכות המופלאה של הדרך אל"…
"בגלל שלא פחדנו לאבד את מה שיש לנו, כי לא האמנו שיש סיכוי כזה, התנהגנו בצורה לא זהירה ועל זה נחרב בית המקדש."
"יצאתי מלא השראה על שחייב לפחד תמיד, לא לקחת מובן מאליו את התקופות הטובות, לזכור שאני בתוך נפש בהמית שמושכת כל הזמן למטה ואני זה שחייב להילחם בצד הזה בי על ידי זהירות שתבוא מענווה."

"כל הפציעות בחופשת סקי מתרחשות שניה לפני שנכנסים לחדר הסקי בסוף היום כי דווקא שם יש את הביטחון של 'זהו, סיימנו ואפשר לשחרר'. ככה בני ישראל היו בטוחים שהמקדש לא ייחרב לעולם, הרשו לעצמם, והנה 'בום', המקום הכי קדוש ביקום, הכי בטוח, הבית של אלוהים", סיכם תורג'מן.

 

תגיות:איתי תורגמןתשעה באב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה