סיפורים אישיים

מפעים: לא תאמינו מי זכה בדירה, למרות כל הסיכויים

כיצד ייתכן שמי שהציע במכרז את הסכום הנמוך ביותר - דווקא הוא זכה במכרז? הכי מפעים שתשמעו היום

  • י"א אב התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"אהרן התגורר בדירה שכורה עם משפחתו הברוכה, ובאחד הימים הורה לו בעל הדירה לפנות בהקדם את הדירה, כיוון שהוא רוצה לגור בה בעצמו. אהרן החל לחפש דירה לשכירות, וכשלא מצא החליט לחשוב על רכישת דירה", מספר הגאון רבי שלמה זלמן פרידמן, אב"ד בלייקווד.

"הסכום שעמד בידו היה 410,000$, אך בליקווד מחירי הדירות גבוהים יותר. הוא החליט לחפש מחוץ לליקווד, ומצא שבעיר "דשאקסון" הסמוכה יש דירה שבעליה מבקשים עבורה לכל הפחות 400,000$, אך רוצים למוכרה לכל המרבה במחיר.

"אהרן הכניס הצעה (bid) על סך 410,000$, בתקוה שהדירה תישאר בסכום זה והוא יוכל לקנותה, שכן כאמור היו לו רק 410,000$. אך לאחר כמה ימים, כאשר בדק את ההצעות, ראה שמציעים כבר לקנות את הדירה בסך 480,000$, ולכן הבין שאין כל סיכוי בעולם לרכוש את הבית הזה.

"תקופה קצרה לאחר מכן הוא מקבל שיחת טלפון ממתווך הדירה: 'מזל טוב! הדירה שלך היא'... אהרן נדהם: "הלא אני הצעתי את ההצעה הנמוכה ביותר, על סך 410,000$, ולאחר שבדקתי וראיתי שההצעות עומדות כבר על סך 480,000$ והתייאשתי לחלוטין. כיצד יתכן שהדירה היא שלי?'

"אך המתווך השיב לו בביטחון: 'הֶיֵה רגוע, הדירה היא שלך ואין לך מה לדאוג'. אך אהרן לא נרגע, משהו לא היה כאן כשורה בעיניו, ולכן לחץ על המתווך שיספר ויסביר לו בדיוק כיצד הדירה היא שלו אף שלא הציע סכום גבוה יותר ממה שהציע בתחילה – 410,000$.

"השיב לו המתווך: 'בוא ואסביר לך: הדירה שייכת לזוג גויים שחורים שהתגרשו, וכשפנו לבית המשפט לסדר את ענייני הממונות, החליט השופט שהאישה היא הבעלים של כל הנכסים, והכריח את הבעל לטפל ולטרוח במכירת הנכסים ובהעברת דמי המקח לרשות האשה.

"'אך הגוי עשה מאמצים להערים על גרושתו כדי שלא תרוויח הרבה, ולכן החליט שהוא ימכור את הדירה לזה שהציע את ההצעה הנמוכה ביותר! והיות ואשתו אינה יודעת מה היה גובה ההצעות, שכן כאמור הטירחה במכירת הדירה הוטל בבית המשפט עליו ולא עליה, לכן היה יכול לעשות כאוות נפשו, ולכן היות שהצעת את ההצעה הנמוכה ביותר – זכית אתה בדירה', סיים המתווך את הסברו.

הרב זמיר כהן - עוד תראה שהכל לטובה:

 

תגיות:סיפורים אישייםדירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה