חדשות בארץ

שתי רקטות שוגרו מלבנון לישראל, צה"ל הגיב בירי ארטילרי

אזעקות נשמעו סמוך לשעה 04:00 במספר יישובים בגליל המערבי. לוחמי כיפת ברזל יירטו את אחד השיגורים, והרקטה השנייה נפלה בשטח פתוח. בתגובה לירי, תקפו כוחות ארטילריים של צה"ל בשטח לבנון. מוקדם יותר דווח בסוריה על תקיפה ישראלית באזור העיר חלב

סוללת כיפת ברזל, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סוללת כיפת ברזל, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 8:49)

אזעקות נשמעו לפנות בוקר (שלישי), סמוך לשעה 04:00, בשלומי ובמספר יישובים נוספים בגליל המערבי, סמוך לגבול עם לבנון. מדובר צה"ל נמסר לאחר מכן, כי זוהו שני שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד, והשיגור השני נפל בשטח פתוח.

בתגובה לשיגור הרקטות, ביצע צה"ל ירי ארטילרי לעבר שטח לבנון. על פי הודעת דובר צה"ל, "כוחות ארטילריים של צה"ל תקפו לפני זמן קצר בשטח לבנון בתגובה על שיגור הרקטות מלבנון לשטח ישראל מוקדם יותר הבוקר". בצה"ל הוסיפו כי "בשלב זה, אין הנחיות מיוחדות לעורף".

תושבים בגליל המערבי דיווחו על הדי פיצוצים, אולם לא דווח על נזק ובחסדי שמיים אין נפגעים. במועצה האזורית מטה אשר אמרו, כי לא ידוע על נפילות בשטח המועצה וכי מתבצעות סריקות נוספות.

שר הביטחון בני גנץ מסר בתגובה לשיגור הרקטות, כי "מי שנושא באחריות לירי הלילה היא מדינת לבנון שמאפשרת פעולות טרור משטחה. מדינת ישראל תפעל מול כל איום על ריבונותה ואזרחיה ותגיב בהתאם לאינטרסים שלה, בזמן ובמקום הרלבנטיים. לא נאפשר למשבר החברתי, הכלכלי והפוליטי בלבנון להפוך לאיום ביטחוני על ישראל. אני קורא לקהילה הבינלאומית לפעול כדי להחזיר את היציבות ללבנון".

מוקדם יותר הלילה דיווחו כלי תקשורת בסוריה על תקיפה ישראלית מדרום לעיר חלב. סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א מסרה, כי מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה הופעלו לפני חצות כדי "להדוף את התוקפנות הישראלית". מדובר בתקיפה ראשונה בסוריה המיוחסת לישראל מאז תחילת כהונתה של ממשלת בנט-לפיד.

תגיות:לבנוןכיפת ברזלרקטותסוריהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה