חדשות בריאות

"החיקוי של בנט לנתניהו כראש ממשלה – לא משהו"

העיתונאי, הסופר ואיש התקשורת שי גולדן מתח ביקורת נוקבת על התנהלותו של ראש הממשלה נפתלי בנט בהתמודדות מול נגיף הקורונה: "אין לו תוכנית, אין לו דרך, ואין לו כיוון. הוא מגשש באפילה ומגמגם הרבה יותר מדי. המדינה שלנו מנוהלת בידי חובבנים"

  • י' אב התשפ"א
בנט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)בנט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ברקע התפשטותה המחודשת של הקורונה, העיתונאי, הסופר ואיש התקשורת שי גולדן פרסם פוסט בו מתח ביקורת נוקבת על התנהלותו של ראש הממשלה נפתלי בנט בהתמודדות מול הנגיף: "למר בנט אין מושג רב בניהול הקורונה", כתב. "אין לו תוכנית. הוא מגשש באפילה ומגמגם הרבה יותר מדי". לדבריו, במבט לאחור ניתן לומר שממשלת נתניהו ניהלה את אירוע הקורונה "לא רע", על אף שגיאות שנעשו בישראל כמו במדינות אחרות בעולם.

"נדמה שגם אוהדיו ותומכיו המושבעים מודים שנפתלי בנט אינו המומחה העולמי הגדול לקורונה שהוא הציג את עצמו להיות", פתח גולדן. "כמובן, שיש לו הנחת פוליטיקאי: כל הפוליטיקאים הם קצת פחות מומחים בדברים שהם מדברים עליהם בידענות גדולה, מאשר הם באמת. עובדה זאת גם היא משוקללת לתוך הדברים.

כמובן שיש לו גם הנחת ראש ממשלה צעיר, שעדיין לא ממש מבדיל בין ימינו לשמאלו, ונדמה כמי שמצוי בעיצומו של אירוע נפשי ואישי שתפס אותו לא מוכן רגשית. אפשר להבין – בנט הוא אדם צעיר, ותפקיד ראש ממשלת ישראל הוא באמת לא תפקיד שפשוט מחליקים לתוכו בטבעיות, בטח כשאתה ראש הממשלה בנסיבות הפוליטיות והלאומיות האלה, ובטח כשהנעליים שעליך למלא הן אלה של ראש ממשלה מאד מנוסה ודומיננטי, כמו נתניהו.

אז ההנחות כלולות.

אבל מותר כבר להודות שכל ספין ה'אני מומחה לקורונה, וכתבתי ספר, ואני מתרוצץ בין אולפנים בפרצוף סמכותי ומדבר על הקורונה כאילו אני עצמי פירקתי את האנזים של החלבון לחיסון, או לפחות – הייתי בווהאן וירדתי לשורש הנגיף במעבדה ממנה הוא פרץ (הונדס, סליחה)' – האם מותר להודות עכשיו שזה היה ספין של פוליטיקאי שחיפש סוס לדהור עליו במעלה הסקרים ותו לא? נדמה שזה מוסכם. אני מקווה, לפחות.

אז מר בנט, אדוני ראש הממשלה, ברשותך ובכבוד רב: הנאומים שלך לאומה אינם משדרים ידענות, בקיאות, מומחיות ומנהיגות. למעשה, הם נדמים כמו גרסת החיקוי שלך לדמות של ראש ממשלת ישראל כפי שהיית רוצה לחשוב שאתה מציג לציבור, או זו שאתה חושב שהציבור רוצה לראות.

למעשה, יש לא מעט אלמנטים בהופעותיך הציבוריות שנדמים כמו חיקוי של קודמך בתפקיד. ואם מותר, ומבלי לפגוע: לא חיקוי מוצלח במיוחד.

האם מותר כבר להודות שהממשלה בראשות בנט מפוזרת, לא החלטית ולא עקבית – לכל הפחות בכל הנוגע להתמודדות עם הקאמבק של הקורונה? נדמה שזו אמירה הוגנת ועניינית למדי.

האם מותר להודות כבר שמר נתניהו ניהל את משבר הקורונה בצורה הטובה ביותר שהייתה בידיו בעת המדוברת? בוודאי שנעשו שגיאות. כל המדינות עשו שגיאות. גם נתניהו שגה. אחרי הכל, עקומת הלמידה הייתה קצרה ותלולה מאד, וגם הפכפכה. אבל מותר לומר שממשלת נתניהו הקודמת ניהלה את האירוע בסך הכל לא רע? אפילו טוב? לדעתי, גם זו אמירה הוגנת. בכל זאת – לפני חודש עמדה תחושה באוויר שישראל יצאה מהקורונה. נדמה לי שאינני מדמיין זאת.

אז לא. לא יצאנו מהקורונה.

ולא. למר בנט אין מושג רב בניהול הקורונה. אין לו ידענות גדולה. אין לו משנה. אין לו שיטה. אין לו הישגים. אין לו חיסונים. אין לו תוכנית. אין לו דרך. ואין לו כיוון. הוא מגשש באפילה ומגמגם הרבה יותר מדי. והחיקוי שלו לנתניהו כראש ממשלה, גם הוא, כאמור – לא משהו.

מבלי לפגוע ברגשותיו של איש – אני מעדיף את המקור על פני החיקוי הדהוי.

אני מניח שזה עניין של זמן עד שיותר ויותר אנשים יסכימו להודות בעובדות. ובהמשך גם יצטרפו לפרשנות. ואז למסקנה. זה יקח זמן, אבל אנשים יתחילו להפנים שהמדינה שלנו מנוהלת בידי חובבנים. בידי ראש ממשלה שעסוק בגילום דמותו של ראש ממשלה. ובידי שר חוץ שמגלם תפקיד של שר חוץ.

זה יקח זמן – אבל לאט-לאט, אנשים ימאסו בחיקויים ובתחליפים המצועצעים והמזויפים, ויבקשו לעצמם ראש ממשלה באמת. ראש ממשלה שבאמת מסוגל לנהל את העניין הזה שנקרא מדינת ישראל. ואת הנספח הפעוט: עתיד ובטחון וגורל העם היהודי כולו.

זה יקח זמן, אבל אזרחי ישראל יבקשו לעצמם ראש ממשלה באמת. כי כרגע יש לנו בתפקיד תוכי. ותוכי חליפי".

תגיות:נפתלי בנטשי גולדןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה