חדשות בארץ

הנשיא הרצוג בלוד: "להחזיר את החיים למסלול"

הנשיא יצחק הרצוג ערך בלוד את ביקור העבודה הראשון שלו במסגרת תפקידו, וקרא לעשות הכל כדי להחזיר את החיים למסלולם: "לוד היא מדינת ישראל ומדינת ישראל היא לוד. אם יהיו פרעות נוראיות בלוד – יהיו פרעות נוראיות במדינת ישראל"

הנשיא הרצוג וראש העיר רביבו (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ) הנשיא הרצוג וראש העיר רביבו (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיע היום (חמישי) לעיר לוד. אל ביקור העבודה הראשון של הנשיא במסגרת תפקידו נלוותה רעייתו מיכל. השניים נפגשו עם ראש העיר יאיר רביבו, ולאחר מכן ביקרו בגרעין התורני רמת אשכול לוד, במתנ"ס רמת אשכול שיקגו ובבית הספר הערבי אורט למדעים והנדסה בשכונת הרכבת.

"לוד היא מדינת ישראל ומדינת ישראל היא לוד", הצהיר הרצוג במהלך הביקור. "אם לא נצליח לחיות יחד בלוד, לא נצליח לחיות יחד בכל הארץ. זו לא גזירת גורל – זו שותפות גורל. אם יהיה דו קיום בלוד – יהיה דו קיום בישראל. אם יהיו פרעות נוראיות בלוד – יהיו פרעות נוראיות במדינת ישראל".

עוד הוסיף הנשיא: "מה שראיתי בלוד זו אהבה עצומה וכאב עצוב. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי לנטרל את הכאב הזה ולהחזיר את החיים למסלולם באהבה, באחווה, בשכנות טובה וברעות. יש לה באמת רצון להמשיך ולחיות יחד בשותפות גורל. לוד היא לא ארץ גזירה, היא ארץ שותפות. אם לא נכבד את העובדה שלוד היא עיר ועם בלב מדינת ישראל, שצריכה להתפתח ולצמוח עם כל הקבוצות בתוכה, אנחנו נמעל בשליחותנו".

הרצוג התייחס בדבריו להבטחה שכלל בנאום השבעתו בכנסת: "לפני שבוע אמרתי שאצא מכנסת ישראל ומבית הנשיא למסע. המסע הראשון התחיל היום בביקור בלוד, אשר נמצאת במודעות הלאומית הישראלית בקו שסע מרכזי. היא לא היחידה, אבל אנחנו צריכים להתעמק בה כי הפסיפס הישראלי המדהים נמצא בלוד ובכל הארץ".

ראש העיר לוד הודה להרצוג על שבחר לקיים בעיר את ביקור העבודה הראשון שלו. לדבריו, הדבר "בהחלט מעיד על החשיבות הרבה שהנשיא מייחס לעיר לוד, בהיותה עיר מעורבת שעברה לאחרונה טלטלה קשה בצל אירועים קשים אשר גרמו לשבר גדול ביחסי יהודים וערבים בעיר".

"לכולם צריך להיות מצפן ערכי של סובלנות ובחירה בשלום", הוסיף רביבו. "ברוך השם, השקט חוזר אט אט ללוד והעיר חוזרת למסלולה. כעת אנו מסתכלים קדימה לעבר העתיד. הדרך שלנו היא בהמשך הבנייה והפיתוח בלוד, בהמשך דבקות בעקרונות וערכים, בהמשך גינוי הפשיעה והאלימות, ובהמשך מאבק עיקש לאכיפת החוק והסדר והגברת המשילות בעיר. לוד זה הבית של כולנו, ואין לנו לוד אחרת".

תגיות:יצחק הרצוגלוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה