מחפשים תשובה

כיצד יתכן שמאות אלפי יהודים ניתקו את עצמם מהיהדות, ועזבו את התורה והמצוות?

"כיצד יתכן שמאות אלפי יהודים טעו בדרך, נתקו את עצמם מהיהדות, עזבו את התורה, את השבת, את התפילין ואת התפילות?" זוהי תשובתו של ה"חפץ חיים"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

בדור האחרון נשאלה שאלה נוראה: כיצד יתכן שמאות אלפי יהודים טעו בדרך, נתקו את עצמם מהיהדות, עזבו את התורה, את השבת, את התפילין ואת התפילות?", שואל הרב ראובן אלבז בספרו "משכני אחריך" בכאב, ומביא את תשובתו של ה"חפץ חיים", המובאת בספר "שיחות החפץ חיים" חלק ג' אות ז'.

"בעבר, כל הנסיעות ממקום למקום – נעשו בעגלות רתומות לסוסים", כותב ה"חפץ חיים". "באחת הפעמים העגלון ששתה לשכרה משעות הצהריים, ובאמצע הלילה קם והחליט לנסוע לעיר הסמוכה. היה זה באמצע החורף, שלג כבד כיסה את הדרכים והראות היתה לקויה. השיכור התחיל לנסוע בלי לדעת לאן, בכיוון ההפוך, ונכנס לתוך היערות.

"למחרת בבוקר קמו אנשים, ראו על הדרך סימנים של גלגלי עגלה והתחילו ללכת אחריה, במחשבה שזו הדרך הנכונה להגיע אל העיר. ולא ידעו שסימנים אלו נעשו על ידי עגלון שיכור, שהטעה את כולם. נכנסו בעובי היער, ולא הבינו מה קורה.

"בשלב מסוים איבדו את עקבות העגלה, תעו בדרכם ולא ידעו איך לצאת מהיער העבות. או אז פרצו בבכי: 'מה יהיה אתנו? תעינו ביער, אבדנו את הדרך, בנינו ובנותינו אבדו לנו'", מסיים ה"חפץ חיים" את משלו.

"זה, בעצם מה שארע לעם ישראל", מסביר הרב אלבז. "קמו כמה 'שיכורים' והתחילו ללכת בדרך ההפוכה מדרך התורה הקדושה. הם ביקשו לעשות 'רפורמות' בתורה וביהדות, ואנשים מסכנים קמו משנתם, וכשהם חצי ישנים הלכו אחריהם שולל. ומה קרה? איבדו את הדרך .

"עתה, בדורנו, ברוך ה' עם ישראל מתחיל להתעורר. עשרות אלפי יהודים שואלים את עצמם: היכן אנחנו? היכן ילדינו, מה יהיה אתנו? והם מתחילים לחזור לדרך המלך, דרך האמת שדרכו בה אבותינו הקדושים, דרך של התורה הקדושה, השבת, התפילין והחגים היקרים", מסיים הרב אלבז את דבריו.

מדוע אין בית ספר למבוגרים שרוצים להתחזק? ולמה לא להתייאש לחזור בתשובה, גם בגיל 40? צפו בתשובת הרב זמיר כהן:

תגיות:דתיהודיםהחפץ חיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה