חדשות בארץ

הקואליציה הפילה את החוק לשלילת אזרחות מחבלים

באופוזיציה טענו, כי שרת הפנים איילת שקד הפרה סיכום מוקדם לדחות בשבועיים את ההצבעה על החוק לשלילת אזרחות ותושבות ממחבלים תמורת הסכמה לקדמו בהידברות. חבר הכנסת אבי דיכטר: "הממשלה הוכיחה היום שהיא שבויה של המפלגות הערביות"

דיכטר (צילום: פלאש 90)דיכטר (צילום: פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת הפילה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק שהגישו חברי הכנסת אבי דיכטר (הליכוד) ואורית סטרוק (הציונות הדתית) לביטול האזרחות או התושבות של מחבל שמקבל מהרשות הפלסטינית תגמול עבור ביצוע מעשה הטרור. 50 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 63 שהתנגדו.

שרת הפנים איילת שקד (ימינה) ניהלה במליאה מגעים עם האופוזיציה כדי לדחות את ההצבעה תמורת הסכמה לקדם בהמשך את החוק בהידברות. דיכטר וסטרוק הסכימו לדחייה של שבועיים, אולם לאחר ששקד סירבה לפרק זמן זה הם החליטו להעלות את החוק להצבעה, בה כאמור נדחתה הצעת החוק. באופוזיציה טענו לאחר מכן, כי שקד הפרה סיכום מוקדם עם סטרוק לדחות את החוק בשבועיים.

לאחר ההצבעה אמר חבר הכנסת דיכטר: "'אללי בידפע אל מאליה, ביעטי כמאן אל הוויה'" – מי שמשלם שכר למחבל, הוא גם יעניק לו אזרחות. לו הייתה ועדת השרים, שדנה בחוק ביום ראשון, מחליטה לדון בהצעת החוק שלי בעוד שבועיים – הייתי מקבל זאת בהבנה. משדחו הדיון בארבעה חודשים, החלטנו להביא היום את החוק להצבעה במליאה".

"בניגוד לאלו שחושבים שהצבעה זו דומה להארכה של הוראת שעה בשנה (חוק האזרחות), חשוב להדגיש ששונתה להצעת אמון בממשלה ברגע האחרון ולכן האופוזיציה הצביעה נגדה. בענייננו, דובר על הצבעה הקובעת שלילת אזרחות ממחבלים ישראלים המקבלים משכורת מהרשות הפלסטינית ללא טריקים וללא שטיקים, חוק נטו. הממשלה הוכיחה היום שהיא שבויה של המפלגות הערביות, וכך נצטרך לטפל בה – כממשלה שנפלה בשבי. לא נרפה. החוק הזה עבור יעבור".

חברת הכנסת סטרוק הוסיפה: "צר לי ששרת הפנים, שחתמה בעצמה על החוק הזה, ומבינה שחייבים לקדם אותו, כי כל החלטה אחרת משמעותה להגיש למחבלים את הלחי השניה – חזרה בה ברגע האחרון".

"הסכמנו לתת לממשלה הזדמנות קצרת טווח, לקדם את הנושא מתוך שיח איתנו. אבל לא יכולנו להסכים לדחות את ההצבעה ללא הגדרת זמן קצוב. כך סוכם מראש במגעים בינינו. לצערי, החוק שלנו נפל בקולות חברי הקואליציה, משום שהם משועבדים למפלגה האסלאמית. אבל אם הממשלה, שדחתה היום את ידנו המושטת וירקה בפרצופן של המשפחות השכולות, תחליט שהיא מעוניינת באמת לקדם חוק דומה – בידה האפשרות לעשות כן".

תגיות:איילת שקדשלילת אזרחותאבי דיכטרמליאת הכנסתאורית סטרוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה