חדשות בארץ

הגרעין האיראני | לשכת רה"מ: נתניהו נכשל; הליכוד: שבנט יפסיק להתבכיין

גורם בלשכת ראש הממשלה הגיב בחריפות על המאמר של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, בו מתח ביקורת נוקבת על מדיניות ראש הממשלה נפתלי בנט בסוגיית הגרעין האיראני: "מנסה לזרוק את האחריות על אחרים". בליכוד הגיבו: "בנט, במקום להתבכיין תתחיל לפעול נגד הסכם הגרעין"

בנט ונתניהו, ארכיון (צילום: חיים צח, לע"מ)בנט ונתניהו, ארכיון (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

בלשכתו של ראש הממשלה נפתלי בנט הגיבו בצהריים (רביעי) בחריפות על המאמר שפרסם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ב"ישראל היום", בו האשים את בנט ואת שר החוץ יאיר לפיד בנטישת המאבק בגרעין האיראני.

גורם בלשכתו של בנט אמר כי "דבריו של יו"ר האופוזיציה נתניהו בנושא הגרעין האיראני לא ייאמנו, אפילו בסטנדרטים שלו. הוא היה ראש הממשלה במשך 12 שנים ועד לפני חודש, וההזנחה שלו היא שאיפשרה לאיראן להגיע לנקודה המתקדמת ביותר בתוכנית הגרעין אי פעם. במבחן התוצאה – זהו כישלון חמור. הוא יודע זאת, ומנסה לזרוק את האחריות על אחרים".

"הוא העדיף לנאום עם בריסטולים ולעשות מופעי יח"צ במקום לקדם פעולות חיוניות", הוסיף הגורם ותקף. "נאומיו כוונו בעיקר לציבור הישראלי כתעמולת בחירות, והביאו רק ליצירת אויבים ולהרחקת תומכים. מעולם הפער בין רטוריקה למעשים לא היה גדול יותר. זו הירושה שבנט קיבל, ומכאן הוא ינווט ויתקן בכל הכלים שעומדים לרשותו".

בליכוד מסרו בתגובה: "בנט, במקום להתבכיין תתחיל לפעול נגד הסכם הגרעין. גם בנט יודע שאלמלא הפעולות הנועזות שהוביל נתניהו, הן במישור המבצעי והן בדעת הקהל העולמית, לאיראן כבר היה מזמן ארסנל של פצצות גרעין נגד ישראל".

"במקום לשקר ולהתבכיין, מוטב שבנט יבטל עוד היום את מדיניות 'אין הפתעות' עליה התחייב לארצות הברית ראש הממשלה בפועל יאיר לפיד, ויתחיל מסע הסברה רב היקף בדעת הקהל האמריקנית נגד חזרת ארצות הברית להסכם הגרעין המסוכן".

במאמרו, שפורסם הבוקר, כתב נתניהו: "ממשלים אמריקנים שונים, כולל לאחרונה ממשל ביידן, חזרו וביקשו ממני 'לא להפתיע אותם' בפעולות מול איראן. תמיד סירבתי לתת התחייבות זאת. תמיד שמרתי על חופש הפעולה שלנו. הבהרתי גם פומבית שנמשיך לעשות את כל הדרוש להבטיח את ביטחונה של ישראל – עם הסכם או בלי הסכם בין ארצות הברית לאיראן. והנה, תוך שבוע מהקמת הממשלה, ראש הממשלה בפועל יאיר לפיד ביטל כליל מדיניות זו. הוא פגע פגיעה אנושה בחופש הפעולה של ישראל כשבאופן מדהים הוא התחייב לאמריקנים על מדיניות של 'אין הפתעות'".

"אני שואל: מה יקרה אם וכאשר ארצות הברית תחזור להסכם הגרעין – האם מישהו חושב שהיא תסכים לפעולות צבאיות של ישראל שיסכנו הסכם זה? וכשלפיד ובנט ידווחו מראש לארצות הברית על פעולה צבאית מתוכננת והיא תתנגד לה, האם מישהו באמת מאמין שלפיד, בנט וחבריהם יוציאו פעולות אלה אל הפועל? כך, באחד הנושאים הגורליים ביותר לקיומנו, בנט ולפיד הפכו את קיר הברזל של ישראל לקיר גבס מחורר".

בהמשך הדברים טען נתניהו כי הממשלה החדשה "השליכה לפח תוך ימים" את ניהול המערכה בדעת הקהל העולמית נגד הגרעין האיראני: "פעלנו במשך שנים לשכנע את דעת הקהל האמריקנית ומנהיגים חשובים בארצות הברית להיאבק בתוכנית הגרעין האיראנית ולהטיל על איראן סנקציות משתקות. עשינו זאת באינספור ראיונות בתקשורת האמריקנית, בנאומים באו"ם וכמובן בקונגרס האמריקני. פעולותינו תרמו לכך שהממשל האמריקני הקודם פרש מהסכם הגרעין המסוכן עם איראן והטיל עליה סנקציות משתקות אף יותר".

"בימים האחרונים שואלים אותי חבריי מארצות הברית: איך ייתכן שקולה של ממשלת ישראל לא נשמע בארצות הברית נגד המרוץ חזרה אל הסכם הגרעין עם איראן? התשובה פשוטה. ממשלת הכניעה אומרת בפירוש: 'אנחנו נפתור את הבעיות עם ארצות הברית בחדרי חדרים'. במקום לדבר בפומבי בקול רם וברור כדי לגייס את דעת הקהל האמריקנית לטובת ישראל ונגד החזרה להסכם הגרעין, הממשלה הנוכחית לא עושה דבר".

"האם היא באמת חושבת שהיא תשכנע מישהו בדיבור בחדרי חדרים או בציוץ פה ושם? מ-40 שנות ניסיון אני יכול להעיד שלדברים אלה אין ערך כל שהוא אם הם אינם מלווים במסע גלוי, תקיף ומתמשך בדעת הקהל האמריקנית. רק אם תדבר בעוצמה בחוץ, יקשיבו לך ברצינות בפנים. כך נהגנו כשלא הסתפקנו רק בפגישות עם מנהיגי מדינות, אלא ליווינו פגישות אלה במסע שכנוע בתקשורת העולמית ומעל אינספור במות בינלאומיות חשובות. את עמדת ירושלים תחת הנהגתנו שמעו בכל בירות העולם: בוושינגטון, במוסקבה, בבייג'ין, בדלהי, בטוקיו, וגם בריאד ובאבו דאבי. וכן, גם באיראן. ועוד איך באיראן".

"איראן דוהרת לפצצה וממשלת בנט-לפיד כנועה ושותקת", סיכם נתניהו. "את הקול של הממשלה הזאת איש אינו שומע. אין לה מה להגיד ואף אחד גם לא מקשיב לה. כמו עץ שנופל ביער שאיש לא רואה ואיש לא שומע ולאיש לא אכפת".

תגיות:הגרעין האיראניאיראןנפתלי בנטהליכוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה