סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר: צריך ללמד התנהלות כלכלית כמו שמלמדים נהיגה

מיהם אותם 700 ישראלים שהשקיעו מיליונים, וחשבו שזו הדרך הנכונה והבטוחה להתעשר, ולא השקעה סולידית עם אנשי מקצוע שבאמת מבינים ומנוסים בתחום?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כוכבי הרשת מישל טרוני ודניס צ'רקוב עלו בימים אלה לכותרות בגלל תחקיר כאן 11. הכתב דניאל אלעזר חשף שהעסק המשותף שלהם הפיל בפח, לכאורה, 700 ישראלים וישראליות שהשקיעו מיליונים ולא קיבלו דבר מהרווח הרב שהובטח להם. הרבה אנרגיה תקשורתית הושקעה מאז במישל ודניס, בטענות נגדם ובתגובה שלהם, אבל הנה עוד שאלה, ברשותכם: מיהם אותם 700 ישראלים שהשקיעו מיליונים? למה הם חשבו שדניס ומישל הם הדרך הנכונה והבטוחה להתעשר, ולא השקעה סולידית עם אנשי מקצוע שבאמת מבינים ומנוסים בתחום? ולמה יש מי שעדיין מאמין להבטחות על הרבה רווחים עם מעט עבודה?

ברוב ככל בתי הספר, המקצוע "חינוך פיננסי" לא מופיע במערכת השעות. הילדים לומדים בעל פה על בנייני פיעל, פועל והתפעל, אבל לא מבינים איך באמת מרוויחים כסף בעולם הזה, איך חוסכים אותו וממה צריך להיזהר. בשלב ראשון זה אמור להיות תפקידנו כהורים, אבל באופן מקיף יותר, צריך ללמד התנהלות כלכלית כמו שמלמדים נהיגה. הכתבות האלה על ישראלים שנפלו לעוקץ, על עוד חברת פירמידה פיקטיבית, על עוד פונזי, לא מפסיקות להתפרסם. הפעם, בגלל שמדובר ב"אושיות", תשומת הלב גברה. אז חשוב לחשוף נוכלים, אבל חשוב להפסיק לספק להם לקוחות.

אגב, גם עכשיו, כשכותבים את שמם של מישל ודניס בגוגל, מגיעים לאתר שמבטיח הכנסה פסיבית נהדרת, בטקסט שמסתיים כך: "למידע נוסף אודות אמוזה בע"מ ועל איך ניתן ליצור מקור הכנסה נוסף ללא השקעה של זמן מצד הרוכש, בהשקעה כספית מינימלית של קצת יותר מאלף ש"ח, חד פעמי – לחצו כאן".

מעניין אם מישהו עוד ילחץ.

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגיות:כסףסיון רהב מאיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה